نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

کشف اسکلت زن ۲۱۰۰ ساله یونانی

به گزارش سیناپرس، تصاویر پری دریایی ستون های تخت این اسکلت کشف شده را تزئین می کند. این تخت همچنین تصویری از پرنده ای را نشان می دهد که مار را در دهان خود نگه داشته که نماد خدای یونان باستان آپولو است.

آرتی کندروگیانی-متوکی (Areti Chondrogianni-Metoki) مدیر اداره آثار باستانی کوزانی در این باره گفت که سر این زن با برگ های طلایی لور پوشیده شده بود که احتمالاً بخشی از یک تاج گل است. او افزود، قسمت های چوبی تخت تجزیه شده است. وی همچنین گفت که تارهای طلای کشف شده، احتمالاً به گلدوزی روی دستان این زن مربوط می شود. علاوه بر این، چهار گلدان سفالی و یک ظرف شیشه ای در کنار بقایای این زن مدفون شده وهیچ کس دیگری با او دفن نشده است. 

اکنون باستان شناسان در حال تجزیه و تحلیل اسکلت هستند تا وضعیت سلامتی زن، سن مرگ و علت احتمالی مرگ او را تعیین کنند. آثار باستانی یافت شده با او نشان می دهد که او احتمالاً از یک پیشینه ثروتمند و متعلق به یک خانواده سلطنتی بوده است.
کندروگیانی-متوکی گفت: ما اطلاعات زیادی در مورد تاریخ این منطقه نداریم. وی در ادامه توضیح داد که هزاران سال پیش، کوزانی در نزدیکی یک شهر مهم به نام Mavropigi بود که یک معبد آپولو را در خود جای داده بود. 

سوابق تاریخی نشان می دهد که در قرن اول قبل از میلاد، کنترل و نفوذ رومیان در یونان رو به افزایش بوده است. رومیان در سال ۱۴۶ قبل از میلاد شهر کورنت را ویران کرده و در سال ۸۶ قبل از میلاد آتن را غارت کردند. این پیروزی منجر به تبدیل شدن سزار به حاکم واقعی روم شد.

به گزارش سیناپرس، باستان شناسان اعلام کردند که مشخص نیست این زن دقیقاً در چه زمانی در قرن اول قبل از میلاد زندگی می کرده است و یا اینکه آیا او شاهد هر یک از آن رویدادهای تاریخی بوده است یا خیر. بقایای این زن در حال حاضر به موزه باستان شناسی آیانی در یونان منتقل شده است.

مترجم: احسان محمدحسینی
منبع: sciencealert
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل