نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

چرا طرفدار یک حزب خاص می شویم؟

به گزارش سیناپرس، آیا می ‌توانیم رفتار سیاسی را تنها با مطالعه کردن به مغز درک کنیم؟ اسکایلر کرانمر، استاد علوم سیاسی دانشگاه ایالتی اوهایو، در این رابطه می‌گوید پاسخ به این سوال، بله است.

نتایج مطالعات انجام شده نشان می‌ دهد که ریشه ‌های بیولوژیکی و عصبی رفتار سیاسی بسیار عمیق‌ تر از آن چیزی است که قبلاً فکر می ‌کردیم. این تیم می افزاید که این مطالعه بزرگترین مطالعه تا به امروز است که از اسکن ام آر آی مغز برای بررسی ایدئولوژی سیاسی استفاده می کند.

محققان همچنین اتصال عملکردی درون مغز و ارتباط آن با گرایش سیاسی افراد را مورد بررسی قرار دادند. اتصال عملکردی به این موضوع اشاره دارد که چگونه مناطق مختلف مغز الگوهای مشابهی از فعالیت را هنگام انجام وظایف خاص نشان می دهند. به زبان ساده، این مناطق هنگام تمرکز روی یک کار، همه با هم ارتباط برقرار می کنند و با هم کار می کنند.

پژوهشگران در این مطالعه از پیشرفته ترین برنامه های هوش مصنوعی و منابع دیگر در مرکز ابررایانه اوهایو برای تجزیه و تحلیل اسکن های مغز استفاده کردند. آنها ارتباط قوی بین آن اسکن‌ها و نحوه پاسخ شرکت‌ کنندگان به سؤالاتی پیدا کردند که ایدئولوژی سیاسی آنها را در مقیاس شش درجه‌ ای از بسیار لیبرال به بسیار محافظه‌کار ارزیابی ‌کردند.

جالب اینجاست که ۸ وظیفه ای که ۱۷۴ شرکت کننده در این آزمون انجام دادند، روی سیاست تمرکز نداشتند! با این حال، پاسخ‌ های آنها به محققان نشان می ‌دهد که چه مشرب سیاسی دارند. به گزارش سیناپرس، سئو یون یانگ، یکی از نویسندگان این مطالعه، در رابطه با موضوع فوق می ‌گوید: هیچ یک از هشت وظیفه برای برانگیختن پاسخ‌ های حزبی طراحی نشده بود. اما ما دریافتیم که اسکن ‌های هر هشت وظیفه نشان می دهد که این فرد دارای تفکرات لیبرال است یا محافظه کار.

علاوه بر این، حتی زمانی که شرکت ‌کنندگان ساکت می ‌نشستند و به چیزی فکر نمی ‌کردند، اسکن‌ های ام آر آی، تفاوت‌ هایی را در ظاهر مغز محافظه ‌کاران و لیبرال ‌ها نشان می داد.

جیمز ویلسون، استادیار روانپزشکی و آمار زیستی در دانشکده پزشکی دانشگاه پیتسبورگ در این رابطه می ‌گوید: حتی بدون هیچ محرکی، اتصال عملکردی در مغز می ‌تواند به ما در پیش ‌بینی جهت ‌گیری سیاسی افراد کمک کند.

کدام بخش از مغز حزب سیاسی شما را پیش بینی می کند؟

نویسندگان مطالعه خاطرنشان می کنند که سه مورد از هشت وظیفه ای که شرکت کنندگان انجام دادند، قوی ترین پیوندها را با وابستگی سیاسی ایجاد کردند. یکی از آنها آزمون همدلی بود که در آن گروه تصاویری از چهره های خنثی، شاد، غمگین یا ترسناک را مشاهده کردند. به گزارش سیناپرس،  در بخش دوم حافظه اپیزودیک افراد مورد آزمایش قرار گرفت و فعالیت سوم شامل انجام یک کار و دریافت پاداش بود، که در آن شرکت کنندگان بر اساس سرعت فشار دادن یک دکمه پول دریافت کردند.

با این حال، تنها وظیفه پاداش به طور دقیق افراط گرایی سیاسی را در میان شرکت کنندگانی که یا بسیار محافظه کار یا بسیار لیبرال بودند، پیش بینی کرد. ویلسون در این رابطه می ‌گوید: برای درک رابطه تصمیم‌ گیری پاداش با دیدگاه‌های سیاسی افراطی باید کار بیشتری انجام شود. نتایج حاصل از کار همدلی نشان می‌دهد که اندیشه سیاسی ممکن است ارتباط تنگاتنگی با احساسات و واکنش عاطفی داشته باشد.

به گزارش سیناپرس، اگرچه این مطالعه ارتباطی بین مغز و سیاست پیدا کرده است، اما محققان نمی توانند با اطمینان بگویند که چه چیزی باعث به وجود آمدن این شرایط می شود. با وجود این، آنها کشف کردند که فعالیت مغز در آمیگدال، شکنج فرونتال تحتانی، و هیپوکامپ، همگی بیشترین ارتباط را با تعیین اینکه کدام حزب را دنبال می‌کنید، دارند.

شرح کامل این مطالعه در آخرین شماره مجله تخصصی  PNAS Nexus منتشر شده است.

مترجم: مریم عالمی
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل