جهاددانشگاهی در پی شناسایی گردوی مقاوم به سرماست

به گزارش ایسنا، "اکبر اسدی" در نشست هم‌اندیشی با مدیر‌کل صدا و سیمای مرکز همدان، اظهار کرد: با توجه به مذاکراتی که با فرماندار تویسرکان داشته‌ایم امیدواریم بتوانیم یکی از مشکلات استان را در بخش تولید گردو که یکی از محصولات استراتژیک استان و شهرستان تویسرکان محسوب می‌شود با همکاری حوزه پژوهشی دفتر مرکزی جهاددانشگاهی و گروه تحقیقاتی جهاددانشگاهی واحد دانشگاه تهران با معرفی درختانی مقاوم به سرما برطرف کنیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های جهاددانشگاهی اظهار کرد: متأسفانه به علت نبود زیرساخت‌های لازم، از خدمات و دستاوردهای علمی جهاددانشگاهی در حوزه‌های مختلف در استان همدان به درستی استفاده نشده است.

وی ضمن تبریک روز خبرنگار تاکید کرد: اطلاع‌رسانی سریع، دقیق و واقعی از رویدادها یکی از شاخص‌های توسعه است که به رشد جامعه کمک می‌کند، هر چه حلقه واسطه بین مردم و مسئولان محکم‌تر باشد، امیدبخشی به وجود می‌آورد و ضریب خطا و دقت در امور را نیز بین مسئولان کمتر می‌کند.

دانشگاه‌ها امروز از بدنه اجرایی جامعه دور هستند

وی ادامه داد: معتقدم دانشگاه‌ها امروز از بدنه اجرایی جامعه دور هستند و آن‌چنان که باید با جامعه ارتباط برقرار نمی‌کنند، جهاددانشگاهی متناسب با ظرفیت خود مأموریت دارد که حلقه بین دانشگاه در حوزه آموزش، پژوهش، فرهنگ و اشتغال باشد.

اسدی عنوان کرد: جهاددانشگاهی نهادی منحصر به فرد است که اعتبارات دولتی آن حداکثر 15 درصد بوده و 85 درصد آن خودگردان است، این نهاد در مسیر آرمان‌های انقلاب حرکت می‌کند که همین امر مسئولیت جهاددانشگاهی را سنگین‌تر می‌کند، این خصوصیت‌ها منجر به چابکی و حرکت سریع این نهاد شده است.

جهاددانشگاهی تجربیاتش را در سطح جامعه عنوان کند

مدیر‌کل صدا و سیمای مرکز همدان نیز ضمن تبریک 16 مرداد سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی گفت: اساس کار رسانه تحلیل است و صدا و سیما بیشتر در این راستا فعالیت می‌کند، با شناخت رسالت اصلی جهاددانشگاهی توسط صدا و سیما می‌توان گزارش‌های مفیدی از فعالیت‌های این نهاد تهیه کرد، یعنی هرچه صدا و سیما با شاکله کلی جهاددانشگاهی بیشتر آشنا باشد کمک بیشتری می‌تواند بکند.

"حسین میسر" افزود: امروز نیاز است که جهاددانشگاهی تجربیاتش را در سطح جامعه عنوان کند تا خلاقیت و تدابیرش الگویی برای ادارات و سازمان‌ها باشد، مدیران کمتر تفکر رسانه‌ای و فرهنگی دارند و بیشتر به فرایندهای تخصصی و اعتبارات بسنده کرده‌اند.

مدیر‌کل صدا و سیمای مرکز همدان اظهار کرد: نخستین شاخصی که در صدا و سیما به دنبال آن هستیم ایجاد امید در مردم است و جهاددانشگاهی می‌تواند با ارائه گزارش‌های عملکرد خود، در این مسیر ما را یاری کند.

وی افزود: امروز پژوهشی خوب و مفید است که منجر به تولید و تأثیر در جامعه باشد، بنابراین صدا و سیمای مرکز همدان آمادگی دارد تا فعالیت‌های جهاددانشگاهی را منعکس کند.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا