چرا زود خوابیدن کودکان مهم است؟

به گزارش سیناپرس، کودکانی که به اندازه کافی نمی خوابند، بداخلاق، تحریک پذیر و به راحتی ناامید می شوند. برخی حتی در تلاش برای بیدار نگه داشتن خود بیش فعال می شوند.

علاوه بر این، زود خواباندن کودک به شما فرصت کمی برای رسیدگی به خود یا همسرتان در پایان روز می دهد. به گفته محققان، رعایت یک ساعت خواب منظم برای فرزندتان در مورد محدودیت ها نیز با آن ها می آموزد.

بچه ها نمی خواهند چیزی را از دست بدهند و فکر می کنند که اگر بخوابند سرگرمی مهمی را از دست می دهند.به گزارش سینامرس،  همچنین ممکن است فرزند تان در جدایی از شما مشکل داشته باشد، یا ممکن است به سادگی در تلاش برای اثبات استقلال خود باشد.

در ادامه کارشناسان راه هایی را پیشنهاد می کنند که به بهتر خوابیدن کودک شما کمک می کند.

•    زمان خواب معقولی را تعیین کنید و آن را به طور مداوم اجرا کنید. اگر به طور دوره ای به درخواست های فرزندتان برای بیدار ماندن تسلیم شوید، او هیچ وقت یاد نمی گیرد.

•    یک برنامه روزانه عصرگاهی ایجاد کنید، شاید یک حمام بعد از خواندن یک یا دو داستان مناسب باشد. این امر به کودک شما فرصتی می دهد که آرام شود و نشان می دهد که روز او به پایان رسیده است. 

  •  به فرزندتان تذکر بدهید. می توانید به کودک خود بگویید که زمان خواب ۳۰ دقیقه دیگر است. اگر هنوز درک زیادی از زمان ندارد، یک تایمر تنظیم کنید یا به او بگویید که برای مثال، زمانی که یک برنامه تلویزیونی خاص تمام شود، موقع خواب خواهد بود.

•    اتاق او را به مکانی دلپذیر تبدیل کنید. با حیوانات عروسکی مورد علاقه اش اتاق او را تزیین کنید و اگر او می خواهد یک چراغ خواب برایش تهیه کنید. هرچه اتاق خواب او بیشتر دعوت کننده باشد، کودک شما بیشتر می خواهد آنجا باشد.

•    کمی به او کنترل بدهید. او نمی تواند تصمیم بگیرد که چه زمانی به رختخواب برود، اما می تواند تصمیم بگیرد که کدام لباس خواب را بپوشد یا چه کتابی را بخواند.

•    نیازهای او را پیش بینی کنید. اگر مدام هنگام خواب آب می خواهد، یک فنجان آب روی میز کنار تخت او بگذارید. هر شب قبل از اینکه اتاق او را ترک کنید، بپرسید که آیا او به چیز دیگری نیاز دارد یا خیر.

•    با ترس های او مقابله کنید. اگر فرزندتان در جدایی از شما مشکل دارد، حتما به او بگویید که در نزدیکی شما خواهد بود و شما او را بررسی خواهید کرد. برای او مهم است که احساس کند می تواند روی شما حساب کند تا مطمئن شود که در امان است، حتی اگر هر ثانیه کنار او نباشید.

به گزارش سیناپرس، اگر این استراتژی‌ های گفته شده به سرعت اجرا نشدند، نگران نباشید. ممکن است چند هفته طول بکشد تا خانواده و کودک شما در این مسیر قرار بگیرد. در عین حال، اما در مورد پایبندی به آن قاطع باشید، حتی اگر برای شما راحت نیست.

ممکن است گاهی راحت ‌تر باشد که به کودکتان اجازه دهید در حالی که تلویزیون تماشا می ‌کنید یا کتاب می ‌خوانید روی کاناپه بخوابد، اما اگر برنامه خواب منظمی داشته باشد، در درازمدت هم برای خودتان و هم کودکتان بهتر خواهد بود.

مترجم: مهنوش فلاحی پناه
منبع: consumer
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا