نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

حساسیت به بادام زمینی از ابتلا به کرونا جلوگیری می کند

به گزارش سیناپرس، محققان مؤسسه ملی سلامت در ایالات متحده آمریکا دریافتند که داشتن آلرژی غذایی می تواند خطر ابتلا به ویروس کرونا را تا نصف کاهش دهد. با این حال، ابتلا به آسم یا سایر شرایط آلرژیک مانند اگزما و رینیت آلرژیک خطر عفونت را کاهش نداد.

این گزارش، بخشی از مطالعه اپیدمیولوژی انسانی و پاسخ به ویروس عامل کرونا همچنین نشان داد که احتمال ابتلای کودکان زیر ۱۲ سال به کووید ۱۹ به اندازه نوجوانان و بزرگسالان است. با وجود این، از هر چهار کودک مبتلا به کووید، سه کودک بدون علامت هستند.

دکتر آنتونی فائوچی در این رابطه می‌گوید: یافته‌های مطالعه HEROS بر اهمیت واکسیناسیون کودکان و اجرای سایر اقدامات بهداشت عمومی برای جلوگیری از آلوده شدن آنها به  کرونا تاکید می ‌کند، بنابراین هم از کودکان و هم اعضای آسیب‌ پذیر خانواده‌ شان در برابر ویروس محافظت می ‌شود.

عطسه های بیشتر، محافظت بیشتر

طی این مطالعه بیش از ۴ هزار نفر که در ۱۴۰۰ خانوار زندگی می کردند تحت نظارت قرار گرفتند که حداقل یک نفر فرد زیر ۲۱ سال در آن جا زندگی می کرد. این تیم خاطرنشان می کند که تقریباً نیمی از داوطلبان حاضر در این پژوهش یک مورد گزارش شده  آسم، اگزما، رینیت آلرژیک یا آلرژی غذایی داشتند. 

به گزارش سیناپرس، هر دو هفته یکبار از همه افراد خانه سواب بینی کووید گرفته شده و  هر یک از شرکت کنندگان همچنین یک نظرسنجی هفتگی را پر کردند که جزئیات سلامت و فعالیت های روزانه خود را در آن شرح می دادند. علاوه بر این، محققان به صورت دوره ای و پس از اولین آزمایش مثبت یک خانواده برای کرونا نمونه خون جمع آوری کردند.

مانند مطالعات قبلی که ارتباط بین آلرژی و خطر کمتر ابتلا به عفونت کروناویروس را بررسی می‌ کردند، مطالعه HEROS نشان داد شرکت‌ کنندگانی که حساسیت غذایی تشخیص داده شده توسط پزشک داشتند، پنجاه درصد کمتر به کرونا مبتلا می شوند اما  افراد مبتلا به آسم و سایر شرایط، میزان عفونت کمتری را مشاهده نکردند.

این تیم همچنین خاطرنشان می کند که افراد مبتلا به آلرژی غذایی سه برابر بیشتر از افرادی که مشکل آلرژی مرتبط با مواد غذایی نداشتند، به آلرژن ها حساسیت داشتند.به گزارش سیناپرس، در نتیجه این پژوهش مشخص شد آلرژی در واقع از سلول ها در برابر کووید محافظت می کند. در ادامه و برای ردیابی آنچه که از افراد مبتلا به آلرژی غذایی محافظت می کند، نویسندگان مطالعه سطوح آنتی بادی های اختصاصی ایمونوگلوبولین E (IgE) هر فرد را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. 

به گزارش سیناپرس، گفتنی است گیرنده ACE2 نقش مهمی در عفونت‌های کووید دارد. بررسی های انجام شده نشان می دهد سلول‌های ویروسی به این پروتئین خاص متصل می ‌شوند تا به عملکرد سلولی بیمار دسترسی پیدا  کرده و در نتیجه  تعداد بیشتری از ویروس را ایجاد  و شرایط  بیماران را حادتر می‌کنند.
از آنجایی که به نظر می‌ رسد آلرژی بخش بزرگی از گیرنده‌های ACE2 روی سلول ‌ها را از بین می ‌برد، نویسندگان مطالعه می ‌گویند که این امر انتشار ویروس از طریق بدن فرد مبتلا به آلرژی را سخت‌ تر می ‌کند.

محققان همچنین به تفاوت جزئی در رفتار افراد مبتلا به آلرژی غذایی اشاره کردند. این افراد معمولاً کمتر از افرادی که آلرژی ندارند به رستوران می روند  و این رفتار خطر  کمتری برای تماس با فردی که به کرونا مبتلا است می دهد.

علاوه بر یافته‌های مربوط به آلرژی و کودکان، این مطالعه همچنین شواهد بیشتری را یافت که چاقی را با خطر بالاتر عفونت مرتبط می‌کند.
 شرح کامل این یافته ها در  آخرین شماره مجله آلرژی و ایمونولوژی بالینی (Journal of Allergy and Clinical Immunology) منتشر شده است.

مترجم: فاطمه کردی
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل