نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ماهی ها دارای آلودگی دارویی هستند

به گزارش سیناپرس، از جمله داروهایی که از سال ۲۰۱۸ توسط دانشگاه بین المللی فلوریدا و دانشمندان دیگر در جمعیت ماهی ها یافت شد شامل داروهای ضد افسردگی، آنتی بیوتیک ها، مسکن ها و داروهای پروستات بود.

جنیفر ریهاژ (Jennifer Rehage) محقق ارشد این مطالعات و بوم شناس ساحلی و دانشیار موسسه محیط زیست دانشگاه فلوریدا در این باره گفت: این یافته ها واقعاً نگران کننده هستند. داروها برخلاف جلبک ها یا آب‌ های گل ‌آلود، تهدیدی نامرئی هستند. با این حال، این نتایج به ما می ‌گوید که آنها تهدیدی بزرگ برای شیلات به شمار می روند و نیاز مبرم به پرداختن به مشکلات زیرساختی دیرینه فاضلاب را برجسته می ‌کنند.

محققان دانشگاه فلوریدا شامل یک گروه حفاظتی با تمرکز بر حفظ جمعیت ها و زیستگاه های ماهی ها، نمونه های آلوده را از ۹۳ ماهی استخوانی و تارپون در منطقه جمع آوری کردند. در ادامه این گروه پژوهشی دریافتند که هر ماهی استخوانی و تارپون به طور متوسط حاوی هفت دارو در سیستم خود است و حتی یک ماهی استخوانی دارای ۱۷ داروی مختلف در خون و بافت خود بود.

جیم مک دافی (Jim McDuffie) یکی از دست اندرکاران این پژوهش ها گفت: شیلات ساحلی با تهدید های فزاینده مرتبط با آلاینده‌ های انسانی مواجه است. داروها یک بعد اغلب نادیده گرفته شده از کیفیت آب هستند و وجود آنها در ماهی های استخوانی باعث نگرانی است. این آلاینده ها تهدید قابل توجهی برای ماهیگیری به شمار می روند که تاثیر اقتصادی سالانه داشته و به طور مستقیم از بیش از هزاران شغل حمایت می کند.

به گزارش سیناپرس، نتایج مطالعه سواحل فلوریدا سه سال پس از مطالعه مشابهی که در استرالیا انجام شد نشان داد که داروی ضد افسردگی فلوکستین رفتار ماهی شرقی را مختل می کند.

مترجم: کاظم فلاحی پناه
منبع: newsmax
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل