نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

همه گیری مرگبار بعدی بر اثر تغییرات اقلیمی است

به گزارش سیناپرس، گیتس پیش بینی های خود را اینگونه توصیف می کند که جمعیت انسان ها در حال افزایش است و ما هر روز بیشتر به اکوسیستم ها آسیب می رسانیم. به همین دلیل است که طبق محاسبات من ۵۰ درصد احتمال وجود دارد که در ۲۰ سال آینده یک بیماری همه‌ گیردیگر با منشأ طبیعی داشته باشیم که در پی پیامدهای تغییرات آب و هوایی شیوع پیدا می کند.

او می‌ گوید: این بیماری می ‌تواند ویروسی باشد که توسط انسان ساخته شده و یا توسط یک بیوتروریست طراحی و عمداً منتشر شده است. این یک سناریوی بسیار ترسناک است زیرا بدخواهان می توانند به طور همزمان این بیماری را در مکان های مختلف پخش کنند. 
گیتس پیشنهاد می کند که سرمایه گذاری بیشتر در تلاش های بین المللی ضد ویروسی با گسترش حمایت های سازمان بهداشت جهانی (WHO) مورد نیاز است. گیتس می گوید: آنچه من پیشنهاد می کنم مستلزم افزایش ۲۵ درصدی بودجه سازمان بهداشت جهانی است که با آن می توانیم تیمی متشکل از ۳۰۰۰ نفر داشته باشیم. گیتس گفت، من این تیم را تیم پاسخگویی و بسیج بر علیه همه گیری جهانی (GERM) می نامم.

بیل گیتس ریاست بنیاد گیتس را بر عهده دارد که بیشترین سرمایه خصوصی را برای مسائل بهداشت جهانی اختصاص می دهد. این بنیاد در سال ۲۰۲۰، ۱.۷۹ میلیارد دلار را برای طرح‌ های بهداشت جهانی هزینه کرد و حدود ۱۰ درصد از هزینه ‌های عملیاتی سازمان بهداشت جهانی را تأمین مالی کرد.

نظرات گیتس در کتاب جدیدش با عنوان چگونه از همه‌ گیری بعدی جلوگیری کنیم، منعکس شده است. در این کتاب او بودجه سالانه ۱ میلیارد دلاری را برای عملیات پاسخگویی و بسیج بر علیه همه گیری جهانی به عنوان یک پیمان نظارتی جهانی برای نظارت بر تهدیدهای همه گیر پیشنهاد می کند. 

به گزارش سیناپرس، درخواست گیتس برای گسترش سازمان بهداشت جهانی در بحبوحه اصلاحات در حال انتظار برای مقررات حاکم بر سازمان بهداشت جهانی است که به تدروس آدهانوم مدیر کل اختیارات یکجانبه برای اعلام وضعیت اضطراری بهداشت عمومی در هر کشوری در جهان می دهد.

در همین حال، سازمان بهداشت جهانی بیانیه ای صادر و اعلام کرد که وضعیت آبله میمون به سرعت در حال تحول است و انتظار می رود موارد بیشتری با گسترش نظارت شناسایی شوند. البته در ادامه سخنگوی سازمان جهانی بهداشت گفت: این آژانس در حال حاضر نگران یک بیماری همه گیر جهانی نیست.

مترجم: کاظم فلاحی پناه
منبع: theepochtimes
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل