بین پژوهشگران و مدیران اجرایی زبان مشترک وجود ندارد
رئیس مؤسسه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی کشور ضمن بیان اینکه پژوهش در کشور به اندازه کافی انجام شده است، گفت: ایدههای پژوهشگران باید به زبان مدیران اجرایی مطرح شود، در حال حاضر بین پژوهشگران و مدیران اجرایی زبان مشترکی وجود ندارد، همین موضوع باعث شده است بسیاری از پژوهشها کاربرد اجرایی به خود نگیرد.
دکتر علی باقر طاهرینیا در نشست رؤسای دانشگاههای کشور که در دانشگاه تبریز در حال برگزاری است، گفت: پژوهش به اندازه کافی در کشور انجام شده است و نیاز ما فرآوری شدن پژوهشهای فراموششده است؛ آنچه که تبدیل به کتاب شد و بعد کناری گذاشته شده است. رویکرد پژوهشگاه احیای این پژوهشهاست.
وی افزود: ایدههای پژوهشگران باید به زبان مدیران اجرایی مطرح شود، در حال حاضر بین پژوهشگران و مدیران اجرایی زبان مشترکی وجود ندارد، همین موضوع باعث شده است بسیاری از پژوهشها کاربرد اجرایی به خود نگیرد.
طاهرینیا خاطرنشان کرد: از این پس پژوهشگران ملزم میشوند برونداد کار پژوهشی خود را در قالب فرمتی ارائه دهند که هم مسأله در آن مطرح شده باشد و هم کاربرد اجرایی و راهکار حل آن مسأله بیان شود.
رئیس مؤسسه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی کشور با اشاره به تشکیل گروه تعاملی در مؤسسه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی، گفت: گروه تعاملی برقرار شده و میان پژوهشگران و کارفرمایان تبادلاتی برقرار شده است. طی پنج ماه گذشته هر هفته یک مسأله از سوی وزارت علوم به مؤسسه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی ارائه شده و مؤسسه درباره آن مسأله در حال اجرای کار پژوهشی ویژه است.
وی یکی از طرحهای در دست اقدام مؤسسه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی را لایحه پیشنهادی سنجش و پذیرش اعلام کرد و گفت: ناظر این پروژه پژوهشی رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور است.
طاهرینیا همچنین تأکید کرد: باید مهاجرت معکوس در کشور صورت بپذیرد و از این پس ایران به قبله آمال متخصصان دنیا تبدیل شود.
No tags for this post.