دهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران پایان یافت

مسابقه نهایی مرحله کشوری دهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران به همت سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی امروز، ۹ خرداد ماه با مناظره دو گروه نیک آیین به عنوان گروه موافق و شباویز به عنوان گروه مخالف بر سر گزاره «مشکلات اقتصادی ایران‌ ناشی از دخالت نهادهای غیر اقتصادی در امور اقتصادی است» برگزار شد.

سعید گژول، ابوالفضل باقری اژیه، نیما آتش و شیرین عظیمیان اعضای تیم نیک‌آیین و صدرالدین فقیه، ابوالقاسم نادم، پویا قلی‌پور، میلاد تهرانی اعضای تیم شباویز را تشکیل می‌دادند.

ابوالفضل باقری، سخنران تیم موافق گفت: مشکلات اقتصادی ایران ناشی از نهادهای غیر اقتصادی در امور اقتصادی است. رژیم ایران رژیمی برآمده از انقلاب است و ادبیات نظری این حوزه نشان می‌دهد دولت‌های برآمده از انقلاب سیاست‌های مداخلانه گرانه‌ای در حوزه اقتصادی دارند.

در ادامه، ابوالقاسم نادم، نماینده تیم مخالف در سخنانی بیان کرد: مشکلات اقتصادی ایران شامل مسائل و معضلاتی است که به شکل عیان قابل اندازه‌گیری و سنجش هستند. مشکلات اقتصادی ایران ناشی از دخالت نهادهای غیر اقتصادی است یعنی تیم موافق باید این مسئله را ثابت کند که اغلب مشکلات ناشی از این مسئله است. ترکیبی به نام امور اقتصادی نیز در گزاره است که تمامی اموری که در تولید و توزیع انجام می شود را شامل می‌شود. اعتقاد داریم که دولت نهادی اقتصادی است. اعتقاد داریم دخالت نهادهای غیر اقتصادی معلول ساختار سیاسی است که در نظام وجود دارد.

در ادامه، نیما آتش، نماینده تیم موافق نیز در سخنانی اظهار کرد: تعاریف تیم مخالف از دولت جزیی است. برخی نهادها

نباید در اقتصاد دخالت کنند. زمانی که این‌ نهادها در اقتصاد دخالت می‌کنند، ایجاد انحصار می‌کنند.

در ادامه، نیما قلی‌پور، نماینده تیم مخالف گفت: تمامی شاخص‌هایی که برای نهاد دولت تعریف می‌شود نشان می‌دهد دولت در ایران بزرگترین بنگاه اقتصادی است. نکته مهم این است که دولت‌های طبیعی و دسترسی محدود شاخصه مهمی همچون درهم تنیدگی سیاست و اقتصاد است.

در ادامه، داوران‌ مناظره سؤالات خود را برای اعضای تیم‌های موافق و مخالف مطرح کردند و هر کدام از تیم‌ها نیز در مدت زمان‌ یک دقیقه به آن‌ها پاسخ دادند.

نماینده تیم موافق در پاسخ سوال داوران بیان کرد: هر چقدر بتوانیم حوزه بسترسازی دولت‌ را به مکانیزم بازار نزدیک کنیم، به عدالت نزدیکتر است. دخالت دولت فقط باید در زمینه‌ بسترسازی باشد.

در ادامه، نماینده تیم مخالف در پاسخ به سوال داوران اظهار کرد: گزاره بر موضوع مشکلات اقتصادی ایران ناشی از دخالت نهادهای غیر اقتصادی است، تأکید دارد. گزاره از ساحت موجبه کلی است و اگر تخصیصی بر آن بزنیم گزاره به موجبه جزییه تبدیل خواهد شد.

در پایان تیم شباویز نماینده دانشگاه علم و صنعت قهرمان این دوره از مسابقات مناظره شد.

باشگاه مناظره‌کنندگان جوان افتتاح شد

در حاشیه اختتامیه دهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران، باشگاه مناظره‌کنندگان جوان تشکیل و اعضای شورای مرکزی آن نیز تعیین گردید.

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان ایران؛ در نشستی با حضور برگزیدگان ادوار مسابقات مناظره باشگاه مناظره‌کنندگان تشکیل شد. در ابتدای نشست مهدیه شاه نظری، مدیر مرکز ملی گفتگو به ارائه توضیحاتی در خصوص باشگاه مناظره‌کنندگان پرداخت و بیان کرد یکی از اهداف این باشگاه برگزار کردن هرچه بهتر مناظرات توسط دانشجویان می‌باشد.

سپس برگزیدگان ادوار به بحث و تبادل نظر با یکدیگر پرداختند و در نهایت پس اعلام کاندیدهای شورای مرکزی و رای گیری، علیرضا قضاوی، نادر مستقیمی، محمد معین جوادی و محمد صالح موحد و فاطمه فدایی به عنوان اعضای اصلی شورای مرکزی و حمید اسکندری و اسماعیل شیری به عنوان اعضای علی البدل انتخاب شدند.

به گزارش سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی، پیش نویس آیین نامه باشگاه تنظیم و پس از بازبینی به تایید شورای مرکزی خواهد رسید.

 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا