کشف کارگاه ابزار سازی ۲۵۰۰ ساله

به گزارش سیناپرس، کاوش های جدید باستان شناسی در چین منجر به کشف یک کارگاه باستانی ساخت ابزار شد. در این کارگاه، باستان شناسان یک کوره کربن زدایی را کشف کرده اند که قدمت آن به ۴۷۵ تا ۲۲۱ قبل از میلاد مسیح می رسد. این محوطه در منطقه  هودووانوان در استان هنان واقع شده است.

به گفته سرپرست این تیم مطالعاتی، کارگاه فوق، یک کارگاه رسمی جهت انجام فعالیت های ریخته گری ابزار و سلاح برای پادشاهان سلسله هان بود که در آن دوره حکومت می کردند.

بر اساس اطلاعیه رسمی موسسه میراث فرهنگی و باستان شناسی استان هنان، کارشناسان همچنین گرافیت های کروی را در ظروف آهنی کشف شده شناسایی کرده اند، که مشخص شد این ابزارها با کربن زدایی از چدن و سایر روش ها پردازش می شدند.

گفتنی است بیش از ۲۰ اثر مربوط به صنایع دستی چدنی و تعداد زیادی مدل های سفال، ظروف آهنی و سایر ابزارهای فلزی در این محوطه کشف شدند.

فان ون کوان (Fan Wenquan)  یکی از باستان شناسان حاضر در این پروژه درباره کشفیات فوق گفت:  این کشفیات نشان می‌ دهند که صنعتگران چینی در اوایل دوره ایالت های متخاصم (یکی از دوران تاریخی چین که با جنگ های داخلی مصادف بود) بر فناوری چدن و شکل دادن این ابزار، آشنا بوده و بر تکنیک های متعددی تسلط داشتند. این کشفیات جدید، تاریخچه آهن و شکل‌ دهی به آن را در چین حداقل ۲۰۰ سال به عقب بر می گرداند.

به گفته فان، اعتقاد عمومی بر این است که فناوری مدرن چدن داکتیل توسط دانشمندان بریتانیایی در سال 1947 توسعه یافت. به گزارش سیناپرس،کشف سایت باستانی فوق ثابت می کند که فناوری ریخته گری آهن چین در طول دوره ایالت های متخاصم وارد عصر طلایی خود شده بود زیرا صنعتگران بر این فرآیند تسلط بسیار خوبی داشتند.

مترجم: احسان محمدحسینی
منبع: english.news.cn
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا