نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

صرفه جویی میلیاردی با ساخت شناورهای هاورکرافت در کشور

 یکی از شرکت های مرکز رشد واحدهای فناور این سازمان اخیرا موفق به طراحی و ساخت شناورهای هاورکرافت در کشور شده است. رئیس هیات مدیره این شرکت مهندسی گفت: هاورکرافت یک وسیله نقلیه منحصر به فرد با قابلیت های حرکتی ویژه است که می تواند در حوادث رودخانه ای و سیل ها خدمات امداد و نجات را تسهیل کند.
فرزاد طاهرخانی افزود: این شرکت اولین شرکت خصوصی تولیدکننده هاورکرافت در ایران است و در حال حاضر طراحی و ساخت هاورکرافت تک نفره و دو نفره را با موفقیت به اتمام رسانده است.
وی با بیان اینکه تمام مراحل طراحی مهندسی و ساخت این هاورکرافت ها در ایران برنامه ریزی و انجام شده است از عرضه هاورکرافت 6 نفره این شرکت به بازار تا پایان سال 95 خبر داد.
طاهرخانی درخصوص میزان رقابت پذیری محصول تولید شده با نمونه های خارجی آن گفت: هاورکرافت دامون دقیقا از همان موتوری استفاده می کند که شرکت های معتبری مانند یونیورسال هاورکرافت آمریکا استفاده می کند و از نظر عملکردی در سطح هاورکرافت های جهانی است.
وی خاطرنشان کرد: هزینه های پایین تولید در ایران و ارائه خدمات تعمیر و نگهداری و تامین قطعات یدکی، هاورکرافت های ساخت داخل را از نمونه های خارجی متمایز ساخته است.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل