ابداع یک سیستم هیبریدی تولید انرژی برای تامین گرمایش خانگی

به گزارش سیناپرس، بررسی های جدید دانشمندان بین الملل نشان می دهند که افزودن یک منبع انرژی تامین شده از بیوماس یا همان مواد آلی تشکیل دهنده زیست توده ها به یک واحد تولید انرژی خورشیدی می تواند گرمایش 100 درصدی را برای یک خانه یک طبقه در سردترین ماه های سال فراهم کند. 

با استفاده از چنین سیستمی، علاوه بر کمک به حفظ بهتر محیط زیست، می توان در ماه های گرم تر سال، مازاد برق تولیدی را به شبکه سراسری برق فروخت.

محققانی از چین و ایالات متحده از طریق یک مدل شبیه سازی کامپیوتری، متوجه این موضوع شده اند. آن ها با کمک این مدل و با اضافه کردن زیست توده به عنوان یک منبع انرژی تجدید پذیر دیگر در کنار منبع تولید انرژی خورشیدی، راه حل گرمایشی قابل اعتماد و مقرون به صرفه فوق را ارائه کرده اند که به کاهش انتشار دی اکسید کربن نیز منجر می شود.

به گفته این محققان، ما نشان داده ایم که چگونه این سیستم هیبریدی، یک راه حل گرمایشی تمیزتر و کارآمدتر نسبت به سوخت های فسیلی را برای یک خانوار ارائه می دهد.

آنها افزوده اند: این سیستم به طور ویژه برای جوامع روستایی مناسب است، جایی که مزارع دارای مقادیر زیادی زیست توده به شکل زباله های کشاورزی هستند که می توانند با انرژی خورشیدی ترکیب شده و شکاف برق شهری و روستایی را ببندند، ضمن آن که به حفظ محیط زیست نیز کمک کنند.

به گزارش سیناپرس، این سیستم هیبریدی پیشنهادی، مبتنی بر فناوری چند نسلی توزیع شده است که منابع انرژی فتوولتائیک-حرارتی (PV/T) و زیست توده را ادغام می کند.

زیست توده از مواد آلی تجدیدپذیر مانند پوسته ذرت، پوسته آجیل، خمیر چوب، مواد غذایی و فضولات حیوانی تولید می شود. به گزارش سیناپرس، یک سیستم PV/T نیز، متشکل از پانل‌های PV و کلکتورهای حرارتی است که انرژی خورشیدی را با راندمان بالاتر به گرما و برق تبدیل می‌کند.

محققان فوق، سیستم هیبریدی تولید انرژی مد نظر خود را بر اساس نیازهای گرمایشی یک کلبه یک طبقه از نوامبر تا مارس در شمال غربی چین ارزیابی کردند، جایی که دما در زمستان می تواند به زیر منفی 20 درجه سانتیگراد برسد.

نتایج این بررسی نشان داد که از کل انرژی ورودی، کلکتورهای PV/T، 52 درصد از انرژی الکتریکی را تولید کرده و 8 درصد از انرژی حرارتی موجود را جذب می کنند. زیست توده نیز 40 درصد باقیمانده برق مورد نیاز برای گرم کردن خانه را تولید می کند.

به گزارش سیناپرس، این یافته های جالب در در مجله بین المللی Journal of Renewable and Sustainable Energy منتشر شده اند.

ترجمه: محمدرضا دلفیه
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا