اولین مدرسه تابستانی فناوری های نوین برگزار می شود

دکتر سید مهدی علوی، دبیر علمی اولین مدرسه تابستانی فناوری های نوین گفت: با هدف آموزش و آشنایی دانشجويان رشته هاي مختلف علوم زيستي، کشاورزی، مهندسی و پزشكي اولین مدرسه تابستانی را در شهریور 1394 و با حضور اساتید معتبر به مدت یک ماه برگزار می شود.

این متخصص سلولی مولکولی گیاهی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری افزود: در حوزه فناوری های نو فعالیتی در دنیا شروع شده است که با هدف فراهم کردن امکانات علمی ، بسط و گسترش دانش در حوزه فناوری نو به خصوص زیست فناوری ،ژنتیک مولکولی و مهندسی ژنتیک، نانوفناوری، سلول­های بنیادی، بیوانفورماتیک و سیتوژنتیک برنامه ریزی شده است و تکنیک های آزمایشگاهی مورد نیاز برای هر دوره به صورت عملی و نظری به دانش آموزان ، دانشجویان و افراد علمی آموزش داده می شود . این اتفاق راهی در بحث شناخت حوزه های نو در دنیاست.

وی درادامه عنوان کرد: درایران به این حوزه ها اگرچه در سطوح دانشگاهی و تحقیقاتی توجه خوبی شده اما در حوزه شناخت عمومی یا در سطوح پایین تر از سطوح تحقیقاتی کمتر آشنایی وجود دارد.به همین علت تصمیم گرفتیم تحت عنوان مدرسه تابستانی به این حوزه ورود پیدا کنیم و امکان بسط  دانش را فراهم کنیم .

دبیر علمی اولین مدرسه تابستانی فناوری های نوین در خصوص فعالیتهای این مدرسه  گفت: تعریف مدرسه تابستانی ابداع ما نبوده و این ترمینولوژی جهانی است و تاکید بر استفاده از فرصت تابستانی برای دانش اندوزی دارد ، مانیز  از این ترمینولوژی برای اشاعه و فراگیری دانش های نوین استفاده کردیم.

وی در تشریح جزییات برگزاری این مدرسه گفت: طی 4 هفته 4 کارگاه آموزشی باعناوین هفته بیوانفورماتیک و هفته ژنتیک پزشکی نوین، هفته فناوری نانو، هفته سلول های بنیادی، هفته ژنتیک و هفته سیتوژنتیک برگزار می شود. همچنین  به شرکت کنندگانی که دوره آموزشی را با موفقیت به پایان برسانند گواهینامه معتبر از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهور اعطا می گردد.

دکتر علوی در خصوص ماهیت اولین مدرسه تابستانی فناوری های نوین افزود: این مدرسه ازنظر گسترش حوزه علمی و افزایش برد دانش و قابلیت علمی دانشجویان و کاربران موثر است ؛ به این دلیل که ما مفاهیم متعدد زیادی را در یک بازه زمانی درغالب تئوری و عملی برای دانش آموختگان تشریح می کنیم که در افزایش  دانش کاربران اثر بخشی فراوانی دارد و  به تبع آنها از این تکنولوژی و فناوری در حوزه های دیگر چه پژوهش، چه فناوری و کاربرد تکنولوژی استفاده می کنند.

دبیر علمی اولین مدرسه تابستانی فناوری های نوین در خصوص حمایت های معنوی ازاین اتفاق مهم گفت: حوزه پژوهشی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این خصوص حمایت معنوی بسیاری کردند و امیدواریم بتوانیم حساسیت های آنها را برآورده کنیم.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا