نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

راهکارهای علمی برای کاهش هزینه قبض های خانه

به گزارش سیناپرس، نتایج یک مطالعه در بریتانیا نشان داد که خانوارها می توانند با خاموش کردن دستگاه های برقی که در حالت آماده به کار قرار می گیرند، به طور متوسط ۱۴۷ پوند در سال در قبض انرژی خود صرفه جویی کنند.

این مطالعه بر اساس دستگاه های الکتریکی موسوم به دستگاه های خون آشام انجام شد که در حالت به ظاهر خاموش و وقتی به برق هستند نیز انرژی زیادی مصرف می کنند. بری نمونه شارژر های تلفن همراه در هر شرایطی چه به تلفن شما وصل باشند و چه نباشند، در حال مصرف برق هستند.

در این مطالعه مشخص شد رسیورها، ست تاپ باکس ها، مودم ها و  روترهای اینترنتی و تلویزیون ها بیشترین میزان مصرف ناخواسته انرژی را در حالت خاموش دارند. نباید فراموش کرد که مایکروویوها، کنسول ‌های بازی و رایانه ‌ها نیز در حالت آماده به کار انرژی زیادی را تخلیه می ‌کنند.

رعایت این موارد می تواند تا حد زیادی در مصرف برق صرفه جویی کرده و به باور کارشناسان، این یک نکته خوب این است که در صورت امکان، وسایل منزل را با مدل های کم مصرف تر جایگزین کنید. در این میان مواردی مانند ماشین لباسشویی و ظرفشویی در صدر فهرست قرار دارند.

به گزارش سیناپرس، کریگ ملسون، معاون مدیر اقلیم، محیط زیست و پایداری شرکت تجاری techUK، در این رابطه می‌گوید محاسبه رقمی برای میانگین درصد صورت‌ حساب‌ هایی که از دستگاه‌ های الکتریکی خون ‌آشام می ‌آیند، دشوار است، زیرا متغیرهای زیادی در این رابطه وجود دارد.

محققان مرکز مطالعات انرژی Saving Trust توصیه می کنند که خانوارها فقط با از برق کشیدن وسایل استندبای یا خاموش کردن حالت آماده به کار، می توانند تا حد زیادی در مصرف برق صرفه جویی کنند.به گزارش سیناپرس،در واقع بیشتر وسایل برقی را می ‌توان بدون تأثیر بر برنامه ‌ریزی آنها از دوشاخه کشیده وخاموش کرد.
یک مطالعه قبلی در سال ۲۰۱۲ سیستم‌ های سرگرمی خانگی، دستگاه‌های ویدئویی و چاپگرها را به‌عنوان مصرف ‌کننده‌های انرژی مهمی در حالت آماده‌ به ‌کار معرفی کرده و مطالعه دیگری در سال ۲۰۱۷ به یافته های Energy Saving Trust در سال ۲۰۱۴ اشاره و  بیان کرد مصرف برق دستگاه های خاموش می تواند بین ۹ تا ۱۶ درصد از کل مصرف برق یک خانوار باشد.

سارا واکر، استاد انرژی در دانشگاه نیوکاسل، درباره موضوع فوق می ‌گوید: از اواسط دهه ۲۰۱۰، اتحادیه اروپا مقرراتی در مورد مصرف دستگاه‌های الکترونیکی در حالت استندبای به منظور به حداقل رساندن میزان برق مصرفی در نظر گرفته است.

این امر باعث شده است که اکثر دستگاه های جدید نسبت به دستگاه های قدیمی انرژی بسیار کمتری مصرف کنند. به گزارش سیناپرس، واکر خاطر نشان می ‌کند، تعداد دستگاه‌ هایی که ما در اختیار داریم، و تعداد افرادی که در اینترنت فعال هستند، افزایش یافته است.

باید اذعان داشت که کشیدن دو شاخه این دستگاه‌ ها در زمانی که از آنها استفاده نمی‌کنید، یک عمل موثر و نسبتاً آسان در کاهش هزینه قبض برق است.
این عمل در حوزه مصرف گاز و آب نیز می تواند اجرایی بوده و اقدامات کوچک در اینجا نیز می تواند کمک کننده باشد. انجام رفتارهایی مانند استفاده از دوش به جای حمام مفصل برای کاهش مصرف آب می تواند تا حد زیادی در مصرف آب و گاز صرفه جویی کند.

عایق بندی  پنجره ها و درها نیز راهی عالی برای کاهش اتلاف حرارت در تابستان و زمستان بوده و می تواند استفاده از بخاری و کولر را کم کند.

مترجم: نیروانا محمدحسینی
منبع: sciencefocus
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل