نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

همه گیری کرونا سلامت روانی نوجوانان را تخریب کرد

به گزارش سیناپرس، بر اساس مطالعه جدیدی که در بیمارستان کودکان بوستون انجام شد، تعداد نوجوانان نیازمند به دریافت خدمات مشاوره روانی در سال جاری به طرز قابل توجهی افزایش یافته و این موضوع سبب شده تا در برخی موارد افراد برای پنج روز در صف انتظار ویزیت متخصص روان شناسی کودک و نوجوان قرار گیرند.

دکتر جنیفر هیونز استاد و رئیس دانشکده روانپزشکی کودک و نوجوان در دانشکده پزشکی دانشگاه نیویورک در این رابطه گفت: این یک مشکل بزرگ در سراسر کشور است. تقاضا برای خدمات بهداشت روان به دلیل کرونا به طور چشمگیری افزایش یافته است و ظرفیت مراقبت های روانپزشکی بستری برای کودکان در شرایط نامطلوبی است.

به همین دلیل تیمی از پژوهشگران به سرپرستی دکتر پاتریشیا ایبزیاکو، معاون رئیس خدمات بالینی در بخش روانپزشکی و علوم رفتاری بیمارستان کودکان بوستون، سوابق بیمارستانی مراجعین را در سال اول همه‌ گیری (مارس ۲۰۲۰ تا فوریه ۲۰۲۱) با سال قبل از آن مقایسه کردند. 

بر این اساس مشخص شد در طول این مدت، نزدیک به ۳۸۰۰ کودک ۴ تا ۱۸ ساله به دلیل نگرانی های مربوط به سلامت روان در بخش اورژانس یا واحد های دیگر بیمارستان، بستری شدند. در این میان حدود هشت نفر از هر ده نفر ۱۲ تا ۱۸ ساله بودند.
به گزارش سیناپرس، در سال قبل از همه‌گیری، ۵۰ درصد از کودکانی که در بیمارستان بستری شده بودند، افکار خودکشی داشته یا اقدام به خودکشی کردند. این مطالعه نشان داد که این تعداد در سال اول همه‌گیری به ۶۰ درصد افزایش یافت.
علاوه بر این، افزایش قابل توجهی در پذیرش سلامت روان برای افسردگی، اضطراب، اختلالات خوردن، سوء مصرف مواد و اختلال وسواس فکری  در طول سال اول همه‌ گیری مشاهده شد.
تعداد فزاینده ‌ای از کودکان به دلیل مشکلات روانی در سال اول همه‌ گیری برای روزها در بخش اورژانس اسکان داده شدند. 

دکتر استیون آبلوویتز مدیر منطقه ای پزشکی کودکان در ایروین، کالیفرنیا در این رابطه تاکید کرد: پزشک متخصص اطفالی که فرزند شما به طور معمول توسط وی معاینه می شود، نقش مهمی در کمک به کودکان مبتلا به مشکلات روانی برای دریافت مراقبت های مورد نیاز دارد.

به گزارش سیناپرس، اگر متخصص اطفال زودتر این موضوع را تشخیص داده و  همه ابزارها را در اختیار داشته باشد، ما می‌ توانیم به طور بالقوه شدت بسیاری از این مشکلات سلامت روان را کاهش دهیم. این عمل می تواند از مراجعه بسیاری از کودکان به بخش اورژانس که بسیاری از آنها نیاز به سوار شدن دارند، جلوگیری کند.

شرح کامل این مطالعه به صورت آنلاین در آخرین شماره مجله تخصصی Hospital Pediatrics منتشر شده است.

مترجم: رضوان خندان
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل