نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

محققان ایرانی کار مهارت سنجی متقاضیان استخدام را راحت کردند

رضا خادم حسینی مدیر روابط عمومی آزمون استخدامی بخش خصوصی در گفت‌وگو با خبرنگار سیناپرس با بیان اینکه آزمون استخدام بخش خصوصی طی پنج سال گذشته با هدف درنظر گرفتن مهارت سنجی به عنوان اصل کار برگزار شده است، گفت: مشکلی که در سیستم‌های کاریابی کشور بوده این است که بسیاری از افرادی که به شرکت ‌ها معرفی می‌شوند مهارت لازم را ندارند، بنابراین سنجش مهارت سنجی در آزمون استخدامی بسیار مهم است.

وی افزود: براین اساس دسته ‌های شایستگی مشخص کردیم به این صورت که افراد شرکت‌کننده رتبه بندی می‌شوند و مشخص می‌شود که یک فرد شایسته، ضعیف، مطلوب، خیلی ضعیف یا مردود است و رزومه ای برای افراد ساخته می‌شود که در اختیار کارفرما قرار می گیرد و کارفرما بر اساس مهارت اعلام شده تصمیم به استخدام یا عدم استخدام فرد می‌گیرد.

خادم حسینی ادامه داد: هدف این بوده که به عنوان یک مرجع مهارت سنجی در بازار اشتغال کشور شناخته شویم، امسال هم با توجه به عنوان سال که تولید، دانش بنیان و اشتغال افرینی است از این سامانه رونمایی کردیم.

وی عنوان کرد: از مهر سال گذشته تاکنون ۷۷ هزار مورد معرفی و به کارفرما ارائه شده است.
خادم حسینی گفت: از این پلتفرم می‌توان در تمام آزمون‌های بزرگ کشوری استفاده به عنوان مرجع مهارت سنجی استفاده کرد، حتی برای کنکور سراسری هم قابل استفاده است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر ۴۸۰۰ شرکت و سازمان دانش بنیان تجاری و صنعتی از این پلتفرم استفاده می‌کنند و در ۳۱ استان کشور برای آزمون‌های بزرگ استفاده شده است.

گزارش:تانیا حسن پور

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل