نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

بهینه‌ سازی ساخت سلول‌ های خورشیدی و دیودها با نانو سیم‌ ها

یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان این نانوسیم‌های نقره را با ضخامت تقریبی ۶۰ نانومتر و طول حدود ۱۰ میکرون به تولید رساند. این محصول به صورت محلول‌هایی با غلظت‌های ۵، ۱۰، ۲۰، ۳۰ و ۵۰ mg/ml در اتانول و ایزوپروپانول تهیه شده‌اند.

از نانوسیم‌های این شرکت می‌توان در حوزه‌هایی نظیر سلول‌های خورشیدی، صفحات لمسی، حسگرها، LEDها و دیودهای لیزری استفاده کرد؛ از این رو بهینه کردن ساخت این ابزارها اهمیت زیادی دارد و یکی از روش‌های بهبود این دستگاه‌ها استفاده از نانوسیم‌های نقره (AgNWs) است.

این نانوسیم‌ها که در واقع نانو موادهای تک بعدی هستند، خواص عالی هدایت الکتریکی و گرمایی نقره را همراه خواص نانویی بودن آن به‌همراه دارند. انعطاف‌پذیری بالا، خمش بالا، هدایت الکتریکی عالی و شفافیت از مهمترین ویژگی‌های نانو سیم‌های نقره است.

این شرکت دانش‌بنیان در حوزه‌های مواد پیشرفته و نانومواد، توسعه محصولات بر پایه فناوری‌ نانو، تولید و توسعه محصولات بر پایه زیست‌فناوری فعالیت دارد. سوسپانسیون نانوسیم نقره در پایه الکل، بید مغناطیسی، هیدروژل جاذب رطوبت و کلوئید اکسید گرافن از جمله محصولات این شرکت هستند.

در حال حاضر تمامی محصولات تجاری‌سازی شده این شرکت به بازار ارائه می‌شود.

این شرکت دانش‌بنیان ایرانی با بکارگیری توان و دانش بومی موفق به طراحی و تولید کیت‌های مغناطیسی استخراج نوکلئیک اسیدها نیز شده است. این شرکت رابطه نزدیکی با بسیاری از دانشگاه‌های مطرح تحقیقاتی، آزمایشگاه‌های ملی و شرکت‌های نوآور دارد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل