نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

نیروگاه اتمی فوکوشیما در خطر است

به گزارش سیناپرس، منابع رسمی ژاپن اعلام کردند که یک زلزله نسبتا قوی در سواحل ژاپن و در نزدیکی محل نیروگاه اتمی فوکوشیما، ثبت شد. اهمیت موضوع فوق به این دلیل است کهاین منطقه محل یک حادثه هسته ای است که یک دهه پیش رخ داده و منجر به بروز فاجعه ای جدی شد. رویداد فوق نیز  توسط یک زمین لرزه ایجاد شده بود و این موضوع باعث بروز نگرانی هایی جدی شده است.

در ابتدا اعلام شد که این زمین لرزه ۵ و نیم ریشتری روز پیش در استان فوکوشیما در شمال شرق ژاپن به ثبت رسید، اما خوشبختانه هیچ گزارش فوری از خسارات یا تلفات احتمالی آن گزارش نشده است. از سوی دیگر با توجه به محل وقوع زلزله و شرایط خاص جزیره بودن ژاپن، این زلزله در بستر دریا تاثیری نداشته و هشدار سونامی را ایجاد نکرد.

سازمان زمین شناسی ایالات متحده در این رابطه اعلام کرد: مرکز زمین لرزه در ۱۳۲ کیلومتری جنوب شرقی شیزونای ژاپن و در عمق ۳۱ کیلومتری زمین بوده است. به گزارش سیناپرس، آژانس هواشناسی ژاپن ساعاتی پیش در به روزرسانی جدید خود، میزان قدرت این زلزله را به ۶ ریشتر تغییر داد.

گفتنی است خطر ناشی از این زلزله برای نیروگاه اتمی فوکوشیما پایان نیافته و سازمان زمین شناسی ژاپن به ساکنان این منطقه نسبت به احتمال رانش زمین پس از زلزله هشدار داد.

باید توجه داشت که ژاپن مرتباً شاهد زلزله است زیرا این کشور به طور طبیعی در منطقه لرزه‌ ای فعال حاشیه آتش فشانی اقیانوس آرام، واقع شده است.

در ماه مارس زمستان سال پیش نیز زمین لرزه ای به بزرگی هفت و سه دهم ریشتر در سواحل نزدیک فوکوشیما رخ داده بود که یک کشته و ده ها زخمی برجای گذاشت.

مترجم: ناصر پورقدیمی
منبع: upi
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل