تابستان داغ تری در راه است

به گزارش سیناپرس، بر اساس پیش ‌بینی سه ماهه ‌ای که توسط اداره هواشناسی منتشر شد، ۴۰ درصد احتمال دارد که دما در ماه ژوئن (تیر ماه) از میانگین گذشته و بسیار فراتر می رود. بر اساس گفته کارشناسان احتمال بالا رفتن میانگین دما بیش از ۴۰ درصد بوده درحالیکه احتمال کاهش دما به زیر آن به ۲۰ درصد می رسد.

همچنین مطالعات نشان می دهد که ۵۰ درصد احتمال دارد که دما در ماه های جولای و آگوست (مرداد و شهریور) بالاتر از میانگین سال گذشته باشد. بنا به گفته کارشناسان، اکثر ۱۳ مدل پیش ‌بینی آب و هوا که توسط آژانس ‌های هواشناسی در کشورهایی از جمله ایالات متحده و بریتانیا اجرا می ‌شوند، پیش ‌بینی کرده ‌اند که سطح گرما از ژوئن تا آگوست (تیر تا شهریور) سال جاری از میانگین سال گذشته فراتر خواهد رفت و کمتر مدلی از پیش بینی ها سطح متعادل را در این تابستان برآورد می کنند.

به گزارش سیناپرس،در این راستا، محققان از گردش های هوا و جریانات ضد طوفان در لایه های بالایی جو و گرم شدن کره زمین به عنوان عواملی که در افزایش دما نقش دارند، نام می برند. در مورد بارندگی ها، احتمال ۴۰ درصد بارندگی در خرداد ماه وجود دارد و همچنین در ماه تیر، ۴۰ درصد احتمال بارش کمتری نسبت به میانگین سال های گذشته وجود خواهد داشت.

مترجم: لنا می آبادی
منبع: world
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا