نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

سفر به صورت فلکی آلفاقنطورس تنها در عرض 100 سال

یک دانشمند به نام مارتین Tajmar استاد سیستم‌های فضایی دانشگاه درسدن در یک سخنرانی اعلام کرده است که انسان برای سفر به دورترین سیارات و حتی سایر منظومه‌ها نیازی به استفاده از موشک‌های بزرگ که مخزن‌های سوخت بزرگ را حمل می‌کنند نخواهد داشت. 
 
گفتنی است، بر اساس نظر دکتر Tajmar استفاده از موتور و سیستم نیروی محرکه Emdrire می تواند جهت تامین انرژی موشک‌های فضایی حامل فضا‌نوردان به دورترین سیارات و کهکشان های کره زمین کافی باشد. 
 
 
هنگامی که نخستین بار ایده استفاده از موتور Emdrire مطرح شد فیزیکدانان به دلیل نقص حفظ اندازه حرکت و سایر قوانین موجود در علم فیزیک از پذیرش این تئوری سرباز زدند.
 
دکتر Tajmar اعتقاد دارند تئوری او می‌تواند آینده سفرهای فضایی را متحول کند و حتی در عرض کمتر از 4 ساعت فضا نوردان را به کره ماه برساند.
 
بر اساس تئوری حتی سفر به صورت فلکیAlpha Centauri (آلفا قنطورس) که بر اساس برآورده‌های دانشمندان حوزه فضایی می‌تواند تا دهها هزار سال به طول انجامد به کمک این موتور فوق مدرن تنها 100 سال به طول خواهد انجامید. 
 
بر اساس مفهوم مدل مطرح شده Emdrire ، انرژی خورشیدی سبب تامین برق توسط پانل‌های خورشیدی شده و آنگاه موتوری ویژه توسط امواج مایکروویو فضاپیما را در مسیر مورد نظر به حرکت در می‌آورد. 
 
با وجود اینکه به این طرح و عملکرد آن در واقعیت انتقادات فراوانی وارد است و آزمایشات قبلی نمونه‌های مشابه Emdrire در محیط خلا با شکست همراه شده است کارشناسان اظهار کرده‌اند در سالهای آینده امکان دارد این طرح نهایی شود. 
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ در حال حاضر سازمان فضایی ناسا برای ارسال فضا‌نورد به سیارک‌ها و سیاراتی چون مریخ موشک‌های فضایی بزرگ را در دست ساخت دارد که از آن جمله موشک فضایی SLS است که با دارا بودن 4 موتور فوق‌قدرتمند و پیشرفته در سالهای آینده فضا نوردان را جابجا خواهد کرد. 
کار ساخت موشک‌ فضایی ‌SLS بنا به تخمین کارشناسان در سال 2018 به پایان خواهد رسید. 
No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل