نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

کودکتان را به پارک و طبیعت ببرید

به گزارش سیناپرس، دکتر دانت گلاسی، متخصص اطفال در آکادمی اطفال آمریکا اعلام کرد: حتی با ادامه همه ‌گیری کووید-۱۹، اختصاص زمان برای فعالیت در فضای باز و کاوش در طبیعت برای اکثر بچه‌ها بی‌خطر است. ما می دانیم که هر چه یک کودک زمان بیشتری را در طبیعت سپری کند، احتمال بیشتری دارد که به عنوان فردی مفید برای جامعه و محیط رشد کند.

برای یافتن مکان هایی مناسب کودکان در فضای باز، لازم نیست راه دویر بروید. پارک های نزدیک خانه خود را بررسی کنید. گزینه های دیگر شامل زمین های بازی مدرسه یا حتی حیاط خانه شما است.

دکتر پوجا تاندون، متخصص اطفال در بیمارستان کودکان سیاتل، در این رابطه گفت: از قدرت بازی در طبیعت استفاده کنید. کودکتان رابه اماکن  نزدیک خانه یا محله خود، یا هر جایی که احساس راحتی می کنید ببرید. به یاد داشته باشید که متناسب با آب و هوا لباس بپوشید. همچنین شستن دست ها یا استفاده از ضد عفونی کننده دست در طول بازی کودک و بعد از آن ایده خوبی است.

بر اساس بیانیه انجمن متخصصین اطفال ایالات متحده آمریکا، سپری کردن زمان بیشتر در فضای باز برای کودکان با بهبود رشد حرکتی و کاهش نرخ چاقی و خطر نزدیک بینی مرتبط است. به گزارش سیناپرس،  آفتاب گرفتن ایمن نیز به بدن کمک کودک می کند ویتامین دی کافی تولید کند که برای سالم ماندن و قوی ماندن لازم است.

از سوی دیگر بازی در خارج از منزل باعث افزایش کنجکاوی، خلاقیت و تفکر انتقادی در کودکان می شود و تحقیقات نشان می دهد کودکانی که زمان بیشتری را در طبیعت می گذرانند در یادگیری بهتر عمل می کنند.

مزیت دیگر حضور کودکان در پارک این است که کودکان هنگام گذراندن زمان در فضاهای طبیعی خشم و پرخاشگری کمتری دارند، که این موضوع  می‌تواند تمرکز آنها را بهبود بخشیده و علائم اختلال کمبود توجه و بیش فعالی را کاهش دهد.

به گزارش سیناپرس، متخصصین توصیه می کنند هرچه زودتر کودک خود را با طبیعت آشنا کنید، احتمال بیشتری وجود دارد که او عشق به محیط زیست را بیاموزد. آنها را در کالسکه ها قرار دهید تا در میان درختان پرسه بزنند یا در هنگام پیک نیک، آن ها را روی پتو قرار داده و اجازه دهید از نسیم، آواز پرندگان، بافت گیاهان و بوی جنگل لذت ببرند.

علاوه بر موارد فوق توصیه می شود با کودکان خردسال به دل طبیعت بروید و در مورد آنچه در اطرافتان است با آنها صحبت کنید تا به آنها کمک کنید کلمات جدید را یاد بگیرند و تمام حواس خود را درگیر کنند.

تصور نکنید که برای گرفتن نتیجه مطلوب باید مایل ها پیاده روی کنید تا از فواید این فعالیت بهره مند شوید: شما می توانید برای کودک خود در فضای باز مطالعه کنید یا با چسباندن شاخه ها، برگ ها، مخروط ها، سنگ ها و سایر موارد در خمیر بازی، مجسمه هایی الهام گرفته از طبیعت ساخته و فقط به کودک خود اجازه دهید با قابلمه ها، تابه ها، ظروف قدیمی و وسایل خانه گل بازی کرده تا حواس و مهارت های حرکتی خود را تقویت کند.

به گزارش سیناپرس، کارشناسان پیشنهاد می‌کنند اگر کودکان و نوجوانان بزرگ‌ تری دارید، بازی‌ ها و فعالیت‌های بیرون از خانه را دوست داشته باشید. یک توپ فوتبال یا فریزبی به همراه داشته باشید و یک پیک نیک را برای لذت بردن با خانواده یا دوستان آماده کنید. این یک استراحت سرگرم کننده برای کودکان و نوجوانان بوده و برای سلامت جسمی و روحی آنها مفید است.

مترجم: نیروانا محمدحسینی
منبع: consumer.healthday
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل