نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

توجه به نقش کلیدی فیزیوتراپیست ها در توانبخشی و بازتوانی بیماران

احمد مؤذن زاده به برگزاری سی و سومین کنگره سالیانه انجمن فیزیوتراپی ایران، در روزهای ۱۳ لغایت ۱۵ مهر ۱۴۰۱ در هتل المپیک تهران اشاره کرد و گفت: کنگره پیش رو همچون گذشته با تلاش انجمن فیزیوتراپی ایران و همکاری دانشکده‌های علوم توانبخشی سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی با اشاره به ارائه آخرین یافته‌های علمی و پژوهشی در حوزه فیزیوتراپی و توانبخشی در کنگره امسال افزود: در کنار برگزاری کنگره، نمایشگاه تجهیزات پزشکی در حوزه فیزیوتراپی و توانبخشی برپا می‌شود و امسال با توجه به برگزاری حضوری کنگره، فرصت مناسبی برای شرکت‌های دانش بنیان داخلی خواهد بود که آخرین دستاوردهای علمی خود را به نمایش بگذارند.

مؤذن زاده ادامه داد: قرار است در نمایشگاه تجهیزات امسال از تعداد زیادی تولیدات "های تک" در حوزه فیزیوتراپی و توانبخشی، رونمایی کنیم.
وی با اشاره به جایگاه برتر ایران در خاورمیانه در تولید محصولات‌های تک فیزیوتراپی و توانبخشی گفت: ایران نه تنها در تولید، بلکه در طراحی محصولات دانش بنیان نیز پیشرو است.

رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران به موضوع سالمندی و افزایش امید به زندگی به عنوان یکی از مباحث کنگره امسال اشاره کرد و افزود: توجه به نقش پیشگیرانه رشته فیزیوتراپی در بروز اختلالات اسکلتی عضلانی و‌ بهبود کیفیت زندگی، موضوعی است که به آن خواهیم پرداخت.

وی همچنین به نقش فیزیوتراپی در عرصه پیشگیری، درمان و بازتوانی بیماریهای مختلف اشاره کرد و گفت: باید تلاش کنیم که نقش فیزیوتراپی را در عرصه‌های گوناگون نظام سلامت به مردم معرفی کنیم.

مؤذن زاده با اشاره به عبور از بحران کرونا در کشور افزود: تقدیر و تجلیل از مدافعان سلامت و شهدای کرونا، یکی دیگر از موضوعاتی است که باید به آن بپردازیم و در این بین باید یادآوری کنم که هفت نفر از همکاران  فیزیوتراپیست ما نیز در دوران کرونا به جمع شهدای سلامت پیوستد که یاد و خاطره این عزیزان را همراه با بیش از سیصد شهید مدافع سلامت دیگر گرامی میداریم.

 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل