برگزیدگان جشنواره علامه حلی در اردبیل تجلیل شدند

به گزارش سیناپرس اردبیل، در اختتامیه این جشنواره رئیس حوزه علمیه اردبیل از علامه حلی محقق و فقیه برجسته به عنوان چهره پرافتخار عالم تشیع یاد کرد و گفت: این شخصیت وارسته توانسته در عرصه علم و تحقیق آثار گران سنگی را به یادگار بگذارد.

حجت‌الاسلام نوروزی اظهار کرد: ما امروز به کارهای تحقیقی و پژوهشی عمیق در حوزه دین و مسائل فقهی نیاز داریم تا بتوانیم روشنگری بیشتری را انجام دهیم.

وی ضرورت توجه بیشتر حوزه‌های علمیه را به فعالیت‌های مثبت و مؤثر در این عرصه یادآور شد و تصریح کرد: اعتلای فرهنگ و مدنیت یک جامعه در سایه توجه به عناصر پژوهشی و تحقیقی است که می‌تواند زمینه توانمندی علمی را بیش از گذشته به وجود آورد.

رئیس حوزه علمیه اردبیل افزود: هر چقدر در جامعه علم و ابعاد دانایی گسترش پیدا کند به همان نسبت موضوعات و مسائل آزاردهنده و سطحی در بخش‌های مختلف کاهش یافته و آثار و تبعات بی‌نظیر علم و دانایی را به راحتی می‌توان مشاهده کرد.

حجت‌الاسلام نوروزی مشارکت طلاب و روحانیون را در برگزاری این جشنواره یادآور شد و خاطرنشان کرد: در پنجمین جشنواره علامه حلی که با محور تحقیق و پژوهش در مسائل دینی برگزار شد، 70 اثر از حوزه علمیه برادران و 50 اثر نیز از حوزه علمیه خواهران شرکت کردند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: 30 اثر در مرحله مقدماتی به مرحله بعدی راه یافت که در نهایت 2 اثر منتخب به عنوان آثار برگزیده پنجمین جشنواره از حوزه علمیه برادران و خواهران معرفی شدند.

رئیس حوزه علمیه اردبیل بیان کرد: در سال‌های آینده این جشنواره می‌تواند در حوزه علوم انسانی و مسائل فقهی، دینی و معرفتی به یک عرصه خوب رقابتی تبدیل شده و ما آثار ارزشمند تولیدی را در قالب مجموعه‌های ارزشمند، چاپ و در اختیار علاقه‌مندان قرار دهیم.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا