با نگاه انتقادی و تحلیلی مطالعه کنیم

 ‌ عبدالله معتمدی در آیین گردهمایی دانشجویان غیرایرانی دانشگاه علامه طباطبائی به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص تولید علم و تفکر اشاره کرد و افزود: دو نوع علم داریم، علم مسموع و مطبوع. اگر کسی علم مطبوع نداشته باشد، علم مسموع کمک چندانی به وی نمی کند.

وی ادامه داد: یکی از نشانه‌های علم مطبوع، قدرت خوب اندیشیدن و تفکر کردن است و کسی می تواند خوب بیاندیشد که دانش متناسبی را اخذ کرده باشد. بدون دانش و بدون اصول و دریافت علم جوششی در علم و تفکر اتفاق نمی‌افتد.

رییس دانشگاه علامه طباطبائی تاکید کرد: ذهن خالی جوشش ندارد بنابراین شرط جوشش ذهن مطالعه است. همچنین باید تلاش کنیم با یک نگاه انتقادی و تحلیلی مطالعه کنیم چرا که این موضوع به رشد علم مطبوع در انسان کمک می کند.

معتمدی با یادآوری اینکه همه دستاوردهای تمدن بشری برای همه ما قابل استفاده است، یادآور شد: ما بزرگانی داریم که سهم بسزایی در فرهنگ و تمدن بشری داشته اند. اینجا دانشگاه علامه طباطبائی جمهوری اسلامی ایران است. ایران که پرچمدار انقلاب اسلامی است و شعار استقلال، آزادی را در جهان منتشر کرد و به بهای همین حرکت و استقلال خواهی سال‌ها است که از طرف قدرت‌های بزرگ تحت فشار قرار گرفته است.

وی خطاب به دانشجویان غیرایرانی دانشگاه علامه طباطبائی گفت: امیدوارم در این فرصتی که در ایران هستید با آثار تمدن ایرانی – اسلامی و میراث بشری بیشتر آشنا شوید. همچنین در این دانشگاه در رشته های مختلف استادان برجسته و صاحب نامی حضور دارند و این فرصت خوبی است تا بتوانید از شرایط حضور و تعامل با استادان بهره مند شوید.

رییس دانشگاه علامه طباطبائی به درخواست های دانشجویان بین الملل از مسوولان و مدیران دانشگاه اشاره کرد و اظهار داشت: از حضور شما در این دانشگاه بسیار خرسندیم و علت برگزاری این مراسم نیز آشنایی هر چه بیشتر با دانشجویان بین الملل و پیگیری مسایل و مشکلاتی است که در دوران تحصیل ممکن است، برای شما پیش بیاید.

معتمدی یادآور شد: رفع برخی از مشکلات از توان دانشگاه خارج است و باید از طریق ارگان ها و نهادهای دیگر حل شود ولی دانشگاه با تمام توان و با همفکری و کمک همه قسمت ها و همچنین همراهی شما دانشجویان پیگیر رفع مسایل و مشکلات موجود است تا بتوانید با کمترین دغدغه به تحصیل بپردازید.

براساس گزارش روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبائی، مهدی واحدی معاون دانشجویی این دانشگاه نیز در بخشی از این آیین گفت: در  دانشگاه علامه طباطبائی ۲۲۰ دانشجوی بین الملل از کشورهای مختلف همچون افغانستان، سوریه، عراق، ایتالیا، روسیه و ترکیه در دانشکده های ادبیات و زبان های خارجه، حقوق و علوم سیاسی، علوم ارتباطات، مدیریت و حسابداری، روانشناسی و علوم تربیتی و اقتصاد مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد ۱۰۰ دانشجو در ۲ خوابگاه اختصاصی دانشجویان غیرایرانی سکونت دارند و از خدمات خوابگاهی استفاده می کنند.

وی به مسایل و مشکلات دانشجویان غیرایرانی و کارهای انجام شده برای آنها اشاره و خاطرنشان کرد: سهولت در انجام امور کنسولی با همکاری وزارت امور خارجه، امکان افتتاح حساب برای دانشجویان خارجی با هماهنگی بانک ملی ایران، انجام بیمه دانشجویان بورسیه (الف) و (ب)، تسهیل انجام واکسیناسیون این دانشجویان برای پیشگیری از ابتلا به کرونا و سرخک و همچنین پیگیری برای راه اندازی مرکز مشاوره مخصوص دانشجویان خارجی بخشی از کارهایی بوده است که دانشگاه علامه طباطبائی برای رفع دغدغه ها و مشکلات این دانشجویان انجام داده است.  

معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی با بیان اینکه کارهای مربوط به دانشجویان غیرایرانی دانشگاه در چند بخش معاونت آموزشی و معاونت دانشجویی انجام می شد، اعلام کرد: برای سهولت کار و ساماندهی این دانشجویان به دنبال ایجاد یک مرکز واحد هستیم که به زودی این مرکز راه اندازی می شود.  
واحدی از دانشجویان غیرایرانی مشغول به تحصیل در دانشگاه علامه طباطبائی درخواست کرد امور کنسولی خود را به روزهای آخر موکول نکنند تا روند کارها بهتر و سریعتر انجام شود. همچنین پیشنهاد داد تیمی از دانشجویان خارجی به عنوان نماینده پیگیر مسائل و رفع مشکلات خود باشند.

آیین گردهمایی دانشجویان غیرایرانی دانشگاه علامه طباطبائی با حضور معتمدی رییس دانشگاه، محمدجواد سلمان‌پور معاون بورس و امور دانشجویان خارج وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، جعفر رازقی مدیرکل امور دانشجویان غیرایرانی وزارت علوم، واحدی معاون دانشجویی و جمعی از دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه در مرکز همایش‌های موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا