نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

الزام سرمایه گذاری در زمینه تولید فرآورده های سلولی و پزشکی بازساختی

به گزارش ایرنا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در ادامه سلسله نشست های علوم و فناوری های سلول های بنیادی که از سوی ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی برگزار می شود، دکتر الکس مارکوس سیفعلیان استاد ایرانی دانشگاه کالج لندن و از بنیانگذاران نانوتکنولوژی و پزشکی بازساختی میهمان دومین دور از این سلسله نشست ها بود.
در این نشست که با حضور معاون توسعه فناوری، معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی علوم ایران برگزار شد، این محقق برجسته ایرانی بر موضوع الزام تاسیس یک انستیتو ملی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در کشور به صورت متمرکز تاکید کرد. 
سیفعلیان ادامه داد: با توجه به وجود سرمایه های کلان در کشور ما، هم دولت، هم سرمایه گذاران و هم خیریه ها باید سرمایه گذاری های کلان خود را در زمینه تولید فرآوردهای سلولی و پزشکی بازساختی انجام دهند تا این حوزه رشد و پیشرفت چشمگیری داشته باشد. 
استاد ایرانی دانشگاه کالج لندن در ادامه اظهار کرد:درمدت 5 تا 10 سال آینده، قسمت بزرگی از تجارت دنیا به سمت سلول درمانی و پزشکی بازساختی خواهد رفت و درحال حاضر بسیاری از شرکت های سرمایه گذار بزرگ دنیا در حال سرمایه گذاری در این زمینه هستند به طوری که برخی از شرکت های تولید دارو به سمت تولید فرآورده های سلولی رفته اند. 
سیفعلیان به توانمندی ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی اشاره کرد و گفت: با توجه به توانایی های این ستاد و این که در حال حاضر توانسته جمعی از برجسته ترین مسوولان و محققان این حوزه را در این جلسه گرد هم آورد، می تواند بهترین گزینه برای هدایت و مدیریت امور و اتصال همه فعالان به یکدیگر باشد. 
در ادامه این نشست، دکتر علی وطنی، معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار کرد: نقشه راه توسعه فناوری علم سلول های بنیادی باید هر چه سریع تر و با همت فعالان و متخصصان این حوزه تهیه و راهکارها و جایگاه های آن تدوین شود.
وی با اشاره به این که دکتر سیفعلیان باید بنیانگذار یک اثرماندگار از خود در کشور در حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی باشد، گفت: این محقق و پژوهشگر برجسته کشور که در دنیا شهرت دارد باید نقش یک چتر حمایتی را برای حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در کشور ایفا کند و دراصل پدر حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در کشور شوند تا فعالان و محققان و پژوهشگران جوان بتوانند از تجربیات وی بهره مند شوند. 
دکتر محمود شیخ زین الدین، معاون تجاری سازی معاونت علمی نیز در این نشست بیان کرد: در چند سال اخیر، تجربه نشان داده است که سرمایه گذاری در حوزه علم پزشکی جواب می دهد و تاثیرات بسیار ماندگاری دارد.
وی افزود: ما باید از ظرفیت علمی بزرگی که در میان دانشمندان و محققان کشور وجود دارد بهره برداری کنیم و با توجه به این که کشور ما از لحاظ پیشرفت های علمی فاصله کمی با دنیا دارد این فاصله کاملا از میان برود. 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل