نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

بهترین و مجهزترین مرکز رادیولوژی چه خدماتی ارائه می دهد؟

هرچند می ‌توانید از یک مرکز بیمارستانی برای این نوع آزمایش‌ های تصویربرداری استفاده کنید، اما می‌ توانید یک مرکز تصویربرداری MRI غیر بیمارستانی را نیز در نظر بگیرید که همان اسکن‌ های با کیفیت بالا را با هزینه ‌ای بسیار کمتر، انجام دهد.

با وجود تعداد زیادی مراکز تصویربرداری، تشخیص اینکه آیا این کار منطقی ای است یا خیر، دشوار می باشد. این مقاله به یافتن بهترین مراکز رادیولوژی تشخیصی کمک می کند:

راحتی

اگر صادقانه در نظر بگیریم: انجام اسکن تصویربرداری به صورت سرپایی در یک بیمارستان محلی ممکن است آزار دهنده باشد. نه تنها به احتمال زیاد نیاز به یافتن پارکینگ در محوطه شلوغ بیمارستانی یا پارکینگ خواهید داشت که ممکن است مستلزم پرداخت هزینه باشد، بلکه پیمودن راهروهای بیمارستان برای رسیدن به بخشی از ساختمان که برای آزمایش خود نیاز دارید نیز دشوار می باشد. حتی یک آزمایش نسبتاً کوتاه می تواند بسیار زمان برتر از آنچه واقعاً باید باشد گردد. به منظور انجام آزمایشات تصویربرداری سریعتر و راحت تر، مرکز رادیولوژی می تواند برای اکثر افراد راحت تر باشد.

استطاعت مالی

اگر به اندازه کافی خوش شانس باشید که بیمه ای خواهید داشت که 100٪ تمام نیازهای مراقبت های بهداشتی را پوشش دهد، وگرنه هزینه ها باید در نظر گرفته شود. انتخاب یک مرکز تصویربرداری غیر بیمارستانی راهی عالی برای کمک به کاهش هزینه ها می باشد.

برای اطلاع از هزینه های خاص، با مرکز تصویربرداری مورد نظر خود تماس بگیرید تا زمانی که صورتحساب آزمایشات به شما داده می شود، متعجب نشوید.

تجهیزات با کیفیت بالا

هنگامی که پزشک آزمایش تشخیصی تصویربرداری را تجویز می کند، باید تصاویر با کیفیت بالا ببیند تا در تشخیص و درمان بیماری کمک کند. برای دریافت تصاویر مناسب، به تجهیزات با کیفیت نیاز دارید. مطمئن شوید که مرکز تصویربرداری مورد نظر شما از همان نوع تجهیزات مورد استفاده در مراکز تصویربرداری بیمارستانی استفاده می کند.

پرسنل مجرب و آموزش دیده

اگر کارکنان نحوه کار با تجهیزات را ندانند، داشتن تجهیزات به روز و با کیفیت کافی نمی باشد. به دنبال یک مرکز تصویربرداری با پرسنل مجرب و ماهر باشید که به آسایش شما اهمیت بدهد و با دقت ملزومات تصویربرداری شما را برطرف کنند.

سهولت در برنامه ریزی

در نهایت، زمانی که به اسکن تصویربرداری نیاز دارید، برای هماهنگ شدن با برنامه ‌ی مرکز، نباید مجبور شوید از مراحل مختلف عبور کنید، یا ماه‌ ها منتظر یک قرار جلسه ملاقات آزاد باشید. به دنبال یک مرکز رادیولوژی باشید که برنامه روان و راحتی داشته باشد.

تجهیزات مرکز تصویربرداری رادیولوژی

یک مرکز رادیولوژی خوب و مجهز مجموعه کاملی از خدمات تصویربرداری تشخیصی از جمله موارد زیر را انجام می دهد.

عکس برداری اشعه ایکس

مرسوم ترین آزمایش تصویربرداری تشخیصی که در مراکز پزشکی انجام می شود، اشعه ایکس می باشد که یک اصطلاح گسترده شامل زیرمجموعه های متعددی می باشد. اشعه ایکس به دلایل زیادی ، از جمله برای تشخیص علت درد، تعیین میزان آسیب، بررسی پیشرفت بیماری و ارزیابی تاثیر درمان ها انجام می شود.

اشعه ایکس در نواحی که لازم است مقدار کمی از آن به سمت بدن هدف گیری می شود. برای انجام این کار، متخصص رادیولوژی باید مطمئن شود که بیمار جواهرات یا لباس های تنگ که ممکن است کیفیت تصاویر را مختل کند، نپوشد. سپس بیمار باید در حالت مناسب قرار بگیرد. هنگامی که همه این موارد تنظیم شد، می شود از آنچه در داخل بدن می گذرد عکس گرفته شود.

CT اسکن

سی تی اسکن به عنوان اسکن CAT یا اسکن توموگرافی محوری کامپیوتری نیز شناخته می شود، سی تی اسکن به پزشک اجازه می دهد تا سطح مقطع بدن را ببیند. تصاویر مقطعی نسبت به اشعه ایکس معمولی تصاویر دقیق تری تولید می کنند.

در واقع، اغلب زمانی که چیزی مشکوک در عکس اشعه ایکس ظاهر می شود، سی تی اسکن تجویز می شود. اسکنر CAT یک دستگاه بزرگ به شکل دونات می باشد که بیمار در مرکز آن حرکت می کند و اسکنر عکس می گیرد. برای آزمایشات خاصی، بیمار ممکن است یک رنگ کنتراست خوراکی استفاده یا تزریق کند، که به نشان دادن آنچه در داخل بدن می‌گذرد کمک می‌کند. وقتی همه چیز مهیا شد، تکنسین بیمار را روی تخت اسکنر قرار می دهد و اتاق را ترک می کند. از یک اتاق کنترل، تکنسین اسکنر را روشن می کند و به آرامی بیمار را در مرکز آن به حرکت در می آورد.

MRI

گزینه دیگر برای تصویربرداری مقطعی MRI است که مخفف تصویربرداری رزونانس مغناطیسی می باشد. مشابه اسکن CAT، MRI به منظور تصویربرداری از بافت های نرمی مانند اندام ها و تاندون ها مناسب است. برخلاف اسکن CAT، MRI از تابش نور یونیزه استفاده نمی کند، بلکه از امواج رادیویی با میدان مغناطیسی استفاده می کند. با در نظر گرفتن عدم استفاده از پرتو، اغلب تصور می‌ شود که MRI بی خطر است، اما زمان بیشتری برای انجام آن‌ها نیز نیاز می باشد. اگر اسکن CAT احتمالا کمتر از پنج دقیقه طول بکشد، MRI بسته به روش درمانی ممکن است نیم ساعت یا بیشتر طول بکشد.

بیماران روی تختی دراز می کشند و در یک کانال حرکت می کند. تکنسین بیمار را طوری قرار می دهد که ناحیه ای از بدن که مورد نظر اسن روی آهنربا قرار گیرد. برخی از بیماران در طول MRI احساس ترس از فضای بسته خواهند داشت، بنابراین ممکن است تکنسین مجبور شود برخی از افراد را قبل از انجام عمل آرام کند. MRI می تواند نسبتاً پر سر و صدا باشد، بنابراین ممکن است گوش گیر یا گوش بند نیز استفاده گردد. فرستنده های دو طرفه امکان برقراری ارتباط بین بیمار و تکنسین را در طول معاینه فراهم می کنند.

آلتراسوند

گاهی اوقات سونوگرافی نیز نامیده می شود، سونوگرافی با استفاده از امواج صوتی با فرکانس بالا تصاویری را از داخل بدن می گیرد که اغلب برای تشخیص مشکلات مربوط به بافت های نرم مانند اندام ها و عروق استفاده می شود. از آنجایی که در این روش از اشعه استفاده نمی شود، سونوگرافی روش خوبی برای معاینه زنان باردار است.

آماده شدن برای سونوگرافی بستگی به آنچه در حال بررسی است، دارد. برای انجام این روش در هر نقطه ای نزدیک به شکم، بیماران باید ناشتا باشند، اما مجاز به نوشیدن آب هستند. بیماران روی تخت معاینه دراز می کشند و یک مایع روان کننده روی پوست آنها مالیده می شود. دستگاهی به نام مبدل، امواج صوتی با فرکانس بالا را در حین حرکت روی سطح پوست به داخل بدن می فرستد. این امواج صوتی، تصویری از اتفاقات داخل بدن ایجاد می کند.

تصویری واضح تر

مجهزترین مراکز رادیولوژی همیشه به دنبال به روزترین تکنولوژیست های رادیولوژی هستند. حوزه تشخیصی و فناوری با اختراع دستگاه‌ های دقیق ‌تر به منظور ارائه بهترین تشخیص و درمان ممکن، در حال پیشرفت است.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل