نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تشخیص آلودگی میکروبی در مراحل اولیه سلول درمانی

به گزارش سیناپرس، محققان مرکز تحقیقات و فناوری سنگاپور، یک ویژگی کیفیت حیاتی (CQA) را شناسایی کرده اند که به طور بالقوه امکان توسعه یک فناوری تحلیلی فرآیند سریع و حساس (PAT) را فراهم می کند. به طور خاص، این فناوری امکان تشخیص آلودگی های میکروبی در مراحل اولیه در محصولات سلول درمانی انسانی (CTPs) را فراهم می کند.

در طول فرآیند تولید بسیاری از محصولات سلول درمانی و سلول‌ های کشت شده به دلیل استفاده از محیط‌ های مغذی که از رشد سلول‌ های انسانی پشتیبانی می ‌کنند، در برابر آلودگی میکروبی آسیب‌ پذیر هستند و می ‌توانند از رشد میکروارگانیسم‌های مضر نیز حمایت کنند. بنابراین، محصولات سلول درمانی خطر انتقال احتمالی عوامل عفونی از سلول ها به بیماران را دارند که ممکن است باعث عفونت های باکتریایی جدی شود.

برای کنترل خطرات میکروبی و اطمینان از ایمنی محصولات سلول درمانی، آزمایش و نظارت بر کنارل عفونت سلول ها در فرآیند تولید و قبل از تزریق بیمار مورد نیاز است. شناسایی یک نشانگر زیستی متابولیت راه را برای توسعه یک روش آزمایش سریع و دقیق هموار می کند که می تواند بدون اینکه بر سلول های انسانی که به عنوان داروی بیمار عمل می کنند تأثیر بگذارد، ایمنی میکروبی را در اسرع وقت تعیین کند. 

این روش از نظر حساسیت و سرعت از تکنیک های موجود و معمولی پیشی می گیرد. با غلبه بر محدودیت های موجود، روش توسعه یافته توسط محققان سنگاپوری قادر است آلودگی سلول درمانی را با استفاده از حجم کمی از محیط کشت سلولی به روشی غیرمخرب تبدیل کرده و در عین حال حفظ محصولات سلول درمانی انسانی را به سرعت تشخیص دهد.

به علاوه، این رویکرد می تواند بین باکتری های زنده و مرده تمایز قائل شود. باکتری ‌های مرده غیر عفونی هستند و توانایی شناسایی و اندازه‌ گیری باکتری‌های زنده که تهدیدی برای سلامتی هستند، می ‌تواند منجر به کاهش نرخ مثبت کاذب شود.

به گزارش سیناپرس، این تیم تحقیقاتی در حال حاضر در حال کار بر روی تبدیل این پژوهش به یک فناوری تحلیلی استریلیتی نوآورانه برای بهبود کیفیت محصولات سلول درمانی است. یافته های این تحقیق همچنین فراتر از حوزه پزشکی، برای تشخیص آلودگی میکروبی در سایر صنایع، از جمله مراقبت های بهداشتی، مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی و محیط زیست کاربرد دارد.

مترجم: سامیه خسروی زاده
منبع: biospectrumasia
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل