کشت سبزیجات در محیط فضایی شبیه سازی شده

به گزارش سیناپرس، باغ سبزیجات فضایی یک محیط شبیه سازی شده مانند محیط فضایی است که فناوری های بسیار نوین و جدیدی را که برای تسهیل کشت سبزیجات در فضا به کار می رود را به معرض نمایش می گذارد.

این باغ اولین بار در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی علوم و فناوری سبزیجات چین که در شوگوانگ(Shouguang)  در شرق چین، در ۲۰ آوریل ۲۰۲۲ افتتاح شد، رونمایی شد.به گزارش سیناپرس، به گفته باغبان این مجموعه، دو کپسول فضایی در داخل باغ برای شبیه سازی شرایط فضایی خاص مانند تشعشعات قوی، ریزگرانش، خلاء بالا و میدان های مغناطیسی متناوب ساخته شده است. 

این باغ همچنین از نور مصنوعی خورشید، کشت بدون خاک، کنترل هوشمند محیط و سایر فناوری‌ها برای تقلید از مواد مغذی، از جمله آب، نور خورشید، دما و رطوبت که گیاهان برای رشد به آن نیاز داشتند، استفاده کرده و شرایطی را به نمایش می گذارد که در آن سبزیجات در یک محیط مصنوعی کاشته می شوند.

بذرهای گیاهی که برای آزمایش های اصلاحی به فضا برده شده بودند در این مزرعه کاشته شدند. گفتنی است که دانه های پرورش یافته در فضا به سبزیجات بزرگ، خوش ظاهر و مغذی تبدیل می شوند.

به گفته پژوهشگران بذرهایی که در فضا پرورش داده می شوند سرعت جهش بالایی دارند. آنها تفاوت قابل توجهی با دانه های اصلی داشته و کیفیت و پایداری بالایی دارند. به گفته محققان چینی، حدود هشت سال طول می کشد تا محصولات بذری به وجود آیند و بین چهار تا پنج سال زمان برای گسترش و توسعه بذرهایی که در فضا پرورش می یابند، زمان نیاز است.

به گزارش سیناپرس، در سال ۱۹۸۷، چین اولین نمونه های بذرهای فضایی خود از جمله دانه های برنج و فلفل چیلی را به فضا پرتاب کرد و دوران جدیدی را برای پرورش گیاهان فضایی در این کشور باز کرد.

در طول بیش از سه دهه گذشته، دانشمندان چینی بیش از ۳۰ دسته از بذرهای گیاهی، گونه های قارچی و نهال های کشت شده در لوله آزمایش را به فضا فرستاده و نزدیک به هزار گونه گیاهی جدید را از طریق پرورش فضایی توسعه داده اند.

مترجم: فاطمه امینی
منبع: businesswire
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا