نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

روشی کم تهاجمی،جایگزینی برای جراحی قلب باز

مطالعه ای که توسط محققان موسسه ملی تحقیقات بهداشتی و مراقبتی (NIHR) مرکز تحقیقات بیومدیکال لستر انجام شد، نشان می دهد که یک روش جراحی کم تهاجمی برای یک بیماری قلبی شایع می تواند به اندازه عمل قلب باز موثر باشد.

این مطالعه کاشت دریچه آئورت ترانس کاتتر (TAVI) را با جراحی معمولی در درمان تنگی شدید دریچه آئورت مقایسه کرد.به گزارش سیناپرس، در این بیماری دریچه ای که خون هنگام خروج از قلب، از آن عبور می کند باریک می شود. این وضعیت اغلب با جراحی قابل درمان است.

در روش  TAVI، دریچه جدیدی از طریق یک لوله کوچک وارد یک شریان در کشاله ران، بازو یا قفسه سینه می شود و یک جایگزین برای جراحی قلب باز به حساب می آید. مطالعات قبلی نشان داده است که TAVI یک درمان ایمن و موثر برای افرادی است که واجد شرایط جراحی معمولی نیستند یا در معرض خطر متوسط تا بالای جراحی قرار دارند. 

این مطالعه نشان داد که میزان مرگ و میر به هر علت و سایر پیامدهای بالینی مهم مانند سکته مغزی، پس از گذشت یک سال از درمان، بین گروه TAVI و گروه جراحی مشابه بود.

به گزارش سیناپرس، این مطالعه شامل 913 شرکت کننده بوده که میانگین سنی آن ها 81 سال بود. کسانی که تحت درمان با روش TAVI قرار گرفتند بیشتر در معرض تجربه عوارض عروقی و نیازمند ضربان ساز بودند، در حالی که احتمال خونریزی شدید در افرادی که تحت عمل جراحی قرار گرفتند بیشتر بود.

محققان گروه علوم قلب و عروق در دانشگاه لستر اظهار داشتند، طبق یافته های ما TAVI به اندازه عمل قلب باز، ایمن و مؤثر است. این روش نسبت به روش های معمولی، کم تهاجمی تر است و از آنجایی که زمان بهبودی سریع‌ تری دارد، به معنای اقامت کوتاه‌ تر بیماران در بیمارستان است.

محققان افزودند: با این حال، ما حداقل به مدت 5 سال به نظارت بر شرکت کنندگان ادامه خواهیم داد تا دوام دریچه های TAVI را بررسی کرده و مطمئین شویم که تفاوت دیرهنگامی در گروه ها ظاهر نمی شود.
به گزارش سیناپرس،این یافته ها در مجله معتبرJournal of American Medical Association  یا با اختصار JAMA منتشر شده اند.

ترجمه: سنا دلفیه
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل