ناسا تابستان امسال به ماه می رود

به گزارش سیناپرس، بیل نلسون، مدیر ارشد سازمان فضایی ناسا به کمیته تخصیص بودجه مجلس نمایندگان ایالات متحده اعلام کرد که یک پرواز بدون خدمه به دور ماه، برای تابستان پیش رو برنامه ریزی شده است. وی در این رابطه گفت: این ماموریت توسط فضاپیمای Orion انجام شده و به عنوان بخشی از پروژه اکتشافا ماه آرتمیس محسوب می شود. 
به گفته این مقام ارشد ناسا، عملیات فوق در ماه آگوست اجرایی شده و بخش نخست پروژه آرتمیس قطعا بدون فضانورد و اعزام انسان خواهد بود.

بر اساس اطلاعات موجود،  ایالات متحده آمریکا در سال ۲۰۱۷، پروژه آرتمیس را راه اندازی کرد که در آن زمان هدف اصلی این برنامه ، اعزام نخستین فضانورد زن و حضور مجدد یک فضانورد مرد آمریکایی در ماه اعلام شد. در این پروژه، بخش قطب جنوبی ماه به طور خاص مورد توجه قرار داشته و این فضانوردان تا سال ۲۰۲۴ به ماه خواهند رفت.

برنامه زمان بندی این برنامه در بهار سال ۲۰۱۹ منتشر شد. مرحله اول، آرتمیس ۱، شامل یک پرواز بدون سرنشین توسط  فضاپیمای اوریون بود که شامل سفر به مدار ماه و بازگشت خواهد بود. در مرحله دوم این پروژه که با عنوان آرتمیس ۲ معرفی شده است، یک پرواز فضایی سرنشین دار به مدار ماه خواهد رفت. به گزارش سیناپرس، در مرحله سوم یعنی آرتمیس۳، یک عملیات فرود روی ماه انجام می شود.

هدف نهایی پروژه آرتمیس، زمینه سازی برای امکان اجرای ماموریت به مقصد مریخ خواهد بود که بر اساس پیش بینی های انجام شده این عملیات در فاصله سال های ۲۰۳۰ تا ۲۰۴۰ میلادی انجام خواهد شد.

گفتنی است تاکنون برنامه ریزی های پروژه آرتمیس بارها به تعویق افتاده بود و سال گذشته، نلسون اعتراف کرد که انجام عملیات فرود انسان بر ماه در سال ۲۰۲۴  از نظر فنی غیرممکن است و باید حداقل تا سال ۲۰۲۵ به تعویق بیفتد.

مترجم: حمید تعالی
منبع: tass
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا