تجهیز و افتتاح بخش ICU مادران باردار و PICU برای نخستین بار در بهبهان

دکتر رمضان احدی درخصوص تجهیز بیمارستان تخصصی  زنان و زایمان فریده بهبهانی توسط هیات امنای صرفه جویی ازری اظهار داشت: این بیمارستان در شهرستان بهبهان با 125 تخت مصوب پوشش دهی خدمات سلامت نوزاد و مادر به شهرهای همجوار استان کهگیلویه و بویر احمد، بوشهر را نیز برعهده دارد.

 وی افزود: این بیمارستان شامل بخش های اطفال و بخش نوزادان – پست پارتوم – جراحی زنان وزایمان ، عفونی(کووید مادر ونوزاد) ، درمانگاه ، سنک شکن برون اندامی – تصویربرداری  و LDR -NICU آزمایشگاه است.

احدی خاطر نشان کرد: در افتتاح  فاز2 این بیمارستان مجموعا 39 تخت به تخت‌های آن اضافه شده که شامل  افزایش تخت NICU  از 10 تخت به 17 تخت و1 تخت اتاق عمل و10تخت اطفال و11 تخت اورولوژی و 4 تخت  ICU  مادران باردار و 6 تخت PICU  است.

رییس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بهبهان گفت: با تامین بیش از80 درصد تجهیزات پزشکی توسط هیات امنای صرفه جویی ارزی توانستیم برای نخستین بار درشهرستان بهبهان در اردیبهشت ماه سال جاری  بخش ICU  مادران باردار و PICU  را راه اندازی کنیم.

وی ادامه داد: این اقدام منجر شد تا نیازی به اعزام نوزادان و مادران باردار  به اهواز و شیراز  نباشد همچنین این امر پوشش دهی  موثری در خدمات سلامت نوزاد و مادر را برای شهرستان بهبهان وآغاجری و شهر های بهمئی ، دیلم ، امیدیه ، گناوه ، دهدشت ، گچساران و بخش هایی از رامهرمز در پی خواهد داشت.

رییس دانشکده علوم پزشکی درمانی بهبهان تصریح کرد: انشالله با یاری خدا در تلاشیم که بخش ناباروری را در این شهرستان با حمایت وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی و مساعدت هیات امنای صرفه جویی ارزی درخصوص تامین تجهیزات پزشکی در سال جاری راه اندازی کنیم.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا