نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

دولت‌ ها بردسترسی مردم به حوزه ارتباطاتی اهتمام بورزند

دکتر صدیقه ببران به خبرنگار خبرگزاری سیناپرس در مورد اهمیت روز جهانی «ارتباطات و روابط‌عمومی» گفت: یکی از علت‌های اهمیت این روز این است که از امکانات عصرجدید که عصر اطلاعات و ارتباطات است، به خوبی بهره مند شویم و چه میزان از این فرصت استفاده کنیم. چرا که دردوره ای از زمان قرار گرفته ایم که در حوزه ارتباطی با چند سال گذشته متفاوت است.

وی با بیان اینکه روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی یادآوری می‌کند که دسترسی به اطلاعات جزو حقوق بشراست و باید در اختیار همگان قرار بگیرد، اظهار کرد: دولت ها و حاکمیت‌های متعدد باید بر دسترسی مردم از طریق اینترنت به حوزه اطلاعاتی و ارتباطاتی اهتمام ورزند. چرا که اینترنت به عنوان ستون فقرات جامعه ارتباطاتی در کشورقرار دارند.

این عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی به توسعه کشور درعرصه فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطاتی اشاره کرد و گفت: باید در کشور رتبه‌های بالاتری از توسعه را بدست آوریم که با عملی کردن شعار روز جهانی «ارتباطات و روابط عمومی»، این مهم محقق می یابد. چرا که همه مشاغل ما  با عرصه فناوری های اطلاعات و ارتباطاتی گره خورده است.
ببران ادامه داد: وقتی به رتبه‌های بالاتر توسعه ای در کشور دست پیدا می‌کنیم که به عنوان دست‌اندرکاران سیاست گذار توسعه کشور در این جهت همه توان خود را بکار بگیریم.

وی با بیان اینکه در روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی انتظار می‌رود تا در حوزه روابط عمومی پیشرو باشیم، تصریح کرد: یکی از مهمترین بحث هایی که در دنیای امروز مطرح است اینست که چه میزان روابط عمومی ها توانسته اند در این حوزه با مخاطب و سازمان های خود موفق باشند که این مسئله برخورداری از برنامه های راهبردی را می طلبد.
روابط عمومی و رسانه پل ارتباطی بین حاکمیت ها، دولت ها و مردم هستند

این عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی بر نقش روابط عمومی ها و رسانه ها در توسعه دانش بنیان تاکید کرد و گفت: روابط عمومی و رسانه پل رابط بین حاکمیت ها، دولت ها و مردم هستند که با توجه به شعار امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «دانش بنیان؛ اشتغال و کارآفرین» نامگذاری شده است، نگاهمان باید به صنعت، تجارت و دانش بنیان ها داشته باشد تا شرکت‌های دانش‌بنیان شکل بگیرند.

ببران ترویج مطالب مطلوب را از وظایف رسانه و روابط عمومی اعلام کرد و افزود: اگر فرهنگ‌سازی نگاه مردم به دانش بنیان ها اتفاق نیفتد، رسانه‌ها مقصرخواهند بود. چرا که شعار امسال را باید به عنوان یک چشم انداز درنظر بگیریم و بر روی آن با نظارت لازم کار و برنامه ریزی شود.
 

گزارش:نازنین جوادیه

 

 

 

 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل