نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

نفت بشکه ای ۱۱۴ دلار شد

به گزارش سیناپرس، اقتصاد جهان که هنوز از بحران کرونا خارج نشده بود، با شروع جنگ اوکراین و روسیه وارد یک بحران جدید شد.

این جنگ در جنبه های مختلف اقتصاد بین المللی تاثیر داشته و در این میان یکی از مهمترین حوزه های آسیب دیده، جهان نفت و پتروشیمی است. از یکسو باید توجه داشت که روسیه از جمله اصلی ترین کشورهای تولید کننده نفت و گاز در جهان بوده و درگیر شدن این کشور با یک جنگ جدی که رفته رفته تبدیل به نبردی فرسایشی شده است، بر بازارهای جهانی انرژی تاثیر دارد.

از سوی دیگر تحریم های گسترده کشورهای غربی علیه روسیه باعث شده است که توازن عرضه و تقاضای نفت به هم خورده و در نتیجه قیمت نفت افزایش پیدا کند. 
داده‌های بورس جهانی نشان می‌ دهد، قیمت‌ های آتی نفت برنت برای تحویل در ماه جولای در ICE  لندن با 2.8 درصد افزایش به  ۱۱۴ دلار و ۶۷ سنت رسید. 

به گزارش سیناپرس، این موضوع در حالی است که سایر تولیدات نفتی جهان نیز به تبع این افزایش قیمت نفت برنت، با افزایش بها مواجه بوده و به نظر می رسد هنوز اوپک و ایالات متحده نتوانسته اند خلا تولید ناشی از تحریم های روسیه در بازارهای جهانی را پر کنند.

این موضوع در حالی است که همزمان با رفع قوانین محدود کننده کرونایی در سراسر جهان، اقتصاد و صنایع با سرعت بیشتری به رشد خود ادامه داده و در این میان تقاضا برای دریافت سوخت بیشتر و بیشتر می شود. در این شرایط باید منتظر ماند که سرانجام تحریم های روسیه و جنگ این کشور با اوکراین به کدام نقطه ختم خواهد شد.

مترجم: حمید تعالی
منبع: tass
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل