نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

چهارمین روز از نمایشگاه کتاب با چه حال و هوایی به کار خود پایان داد

به گزارش خبرگزاری سیناپرس، پس از دو سال وقفه به دلیل شیوع بیماری کرونا، سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار شد و در چهارمین روز از نمایشگاه کتاب بسیاری از مردم از شهرهای مختلف کشور از این نمایشگاه بازدید کردند و ناشران در حال رساندن محصولات خود به صورت مستقیم و مجازی به دست مردم هستند.

بخش ناشران بین الملل و کودک نوجوان در چهارمین روز از نمایشگاه کتاب امسال، پربازدیدترین بخش‌های این نمایشگاه بود. چرا که بخش کودک و نوجوان به عنوان یکی از مهمترین بخش های این نمایشگاه، تشویق نویسندگان و ناشران برای خلق آثار جدید می طلبد.  

همچنین بخش مشاوره کتاب و کتابخوانی در نمایشگاه کتاب درحال فعالیت است که بازدیدکنندگان و دانشجویان ‌می‌توانند از خدمات مشاوره‌ای کتابخوانی بهره‌مند شوند. 

نمایشگاه امسال میزبان یک هزار و 700 ناشر به شکل فیزیکی و 170 ناشر از کشورهای خارجی است و دو هزار و 800 ناشر کتاب های تولید شده طی 10 سال گذشته را ارائه می‌کنند.

وقتی به سراغ مردم رفتیم و نظرشان را در مورد این نمایشگاه جویا شدیم، برخی معتقد بودند که نمایشگاه کتاب، نوعی رویداد فرهنگی است و کتاب و کتاب‌ خوانی را تشویق می‌کند که تاثیر آن نیز می‌تواند تا حدودی ماندگار باشد و همچنین کتاب‌هایی که از نمایشگاه خریداری می‌شود، با کتاب‌هایی که طی سال از مغازه های کتابفروشی خریداری می شود، متفاوت است. 

برخی دیگر از بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب این باور را داشتند که نمایشگاه کتاب جای خود را به فروشگاه های کتاب داده است .

گفتنی است، سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 21اردیبهشت ماه آغاز شده و تا31 اردیبهشت‌ماه سال جاری دردو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir از ساعت 10 صبح تا 20 در حال برگزاری  و میزبان حضور 30 کشور و شهر سنندج به عنوان هفتمین پایتخت کتاب ایران است.

گزارش:نازنین جوادیه

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل