لکسوس های الکتریکی جدید وارد بازار می شود

به گزارش سیناپرس، برند لوکس خودروسازی لکسوس، علیرغم اینکه دو خودروی الکتریکی شاسی بلند تولید کرده و به نوعی می توان گفت با تولید خودروهای SUV  وارد بازار این نوع خودروها شده است، اما هیچ برنامه ای برای تداوم تولید شاسی بلندهای الکتریکی ندارد.

این موضوع علی رغم موفقیت لکسوس NX عجیب به نظر می رسد اما سیاست های مدیران این شرکت، نشان از هیچ برنامه ‌ای برای تبدیل شدن به یک سازنده خودروهای الکتریکی بزرگ نداشته و مجموعه وسیعی از بدنه‌ ها را برای خودروهای برقی آینده خود در نظر می ‌گیرد.

اسپیروس فوتینوس (Spiros Fotinos) رئیس بخش محصولات اروپایی لکسوس در این رابطه گفت که اگرچه نمی‌تواند تقاضا برای خودروهای شاسی‌بلند در سطح جهانی را نادیده بگیرد، اما لکسوس برنامه ‌های خود را برای خودروهای سنتی ‌تر و کم ‌سرعت‌تر در خط تولید آینده خود نادیده نگرفته است.

او به خودروهای مفهومی SUV بزرگ، سالن و سوپراسپرت الکتریکی اشاره کرد که لکسوس در اواخر سال گذشته به عنوان یک سیاست جدید معرفی کرد. به گزارش سیناپرس،وی در ادامه توضیحاتش افزود:‌ ما به وضوح روی انواع بدنه جایگزین کار می کنیم که به ما امکان می دهد نه تنها طیف وسیع تری از وسایل نقلیه ارائه دهیم، بلکه به جاه طلبی های پیش رو نیز پاسخ دهیم.

این مدیر ارشد لکسوس در مورد اینکه آیا تنوع مورد نظر این شرکت می تواند به یک جانشین الکتریکی برای هاچ بک متوقف شده لکسوس CT منجر شود، گفت: ما چیزی را مستثنی نمی کنیم. بخش‌ هایی که ما در آن رقابت می ‌کنیم و بخش‌ هایی که فروشندگان خواستار آن هستند، مهمترین مواردی محسوب می شوند که ما در درجه اول به آنها نگاه می ‌کنیم.

به گزارش سیناپرس،در این میان نکته جالب اینجاست که لکسوس قصد دارد از پلتفرم e-TNGA تویوتا برای خودروهای برقی خود استفاده کند. فوتینوس در این رابطه گفت که این یک نقطه شروع عالی است اما برای یک شرکت و برندی که جاه‌ طلبی‌ های ما را دارد، تکیه بر یک پلتفرم خاص اشتباه بوده و  بنابراین بدیهی است که ما به دنبال فرصت های دیگر نیز باشیم.

مترجم: ابراهیم خسروپرست
منبع: autocar

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا