ثعلب، لاله واژگون و لاله ایرانی سه گیاه در معرض انقراض

اسفندیار خزائی در گفتگو با خبرگزاری سیناپرس، اظهار کرد: برخی گیاهان در معرض انقراض هستند که هر گونه برداشت از آنها غیر مجاز بوده و شهروندان در صورت مشاهده برداشت از این گیاهان باید موضوع را به سامانه 139 اطلاع دهند.

وی افزود: برخی گیاهان از جمله لاله ایرانی، لاله واژگون و پیاز ثعلب بسیار کمیاب شده و جزو گیاهان ممنوع نسبت به بهره داری محسوب می شوند.

مدیر کل منابع طبیعی همدان ادامه داد: برداشت برخی گیاهان که در مراتع و اراضی ملی رویش دارند همچنین در بخش کشاورزی تولید می شوند برای برداشت نیازمند اخذ مجوز از سوی منابع طبیعی هستند که از جمله آنها شامل کنگر و موسیر است که شهروندان برای برداشت از این گیاهان در مراتع باید از سوی منابع طبیعی مجوز برداشت دریافت کنند، در غیر این صورت مجاز به برداشت  از این گیاهان نیستند.

خزائی به رویش برخی گیاهان در مراتع اشاره کرد و افزود: برخی گیاهان به وفور در مراتع وجود دارند که از جمله آنها می توان به شنگ و قازیاغی اشاره کرد که برداشت از این گیاهان آزاد بوده و برداشت از این گیاهان مشکلی به وجود نمی آورد.

وی در پایان گفت: گشت های کنترل برای نظارت بر مراتع و برخورد با هر گونه برداشت غیر مجاز فعال بوده و در روزهای تعطیل نیزمیزان کنترلها افزایش می یابد.

گزارش: زهرا فرامرزدوست

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا