نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

بچه ماهی‌ های پرورشی سی‌ باس واکسینه شدند

 آلا عنایتی گفت: واکسیناسیون تزریقی در بچه ماهی‌های پرورشی ماهی سی‌باس برای اولین بار در کشور و به‌صورت پایلوت(آزمایشی) با حضور گروه متخصص مایه‌کوب کلینیک تخصصی آبزیان جهاد دانشگاهی تهران و با استفاده از واکسن‌های آبزیان تولید این نهاد تحت‌ نظارت شبکه دامپزشکی شهرستان تنگستان در شرکت پرورش ماهی راموز (مزرعه پرورش ماهی سی‌باس) انجام شد.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته واکسن‌های آبزیان جهاد دانشگاهی به روش غوطه‌وری استفاده می‌شد و امسال برای نخستین بار به روش تزریقی انجام شد.

سرپرست کلینیک آبزیان جهاد دانشگاهی تهران خاطرنشان کرد: از این پس، امکان واکسیناسیون همه بچه ماهی‌های این مرکز علیه بیماری ویبریوزیس و استرپتوکوکوزیس فراهم شده است.

عنایتی افزود: این ۲ بیماری از بیماری‌های شایع در صنعت پرورش ماهی بوده و واکسیناسیون علیه این بیماری ها ضامن سلامت بچه ماهی‌های تحویل شده به استخرها و قفس‌های پرورش و تولید پایدار است.

وی یادآور شد: شرکت پرورش ماهی راموز از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون حدود ۶ میلیون قطعه بچه ماهی سی‌باس آسیایی با وزن یک صدم گرم را از کشور استرالیا وارد و پس از رساندن آن به وزن تجاری پنج تا ۱۰ گرم بین مراکز پرورش توزیع کرده است.

 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل