نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

بچه ماهی‌ های پرورشی سی‌باس واکسینه شدند

دکتر آلا عنایتی سرپرست کلینیک آبزیان جهاد دانشگاهی تهران با اعلام این خبر در ادامه اظهار کرد: واكسيناسيون تزريقی در بچه ماهی های پرورشی ماهی سی‌باس، برای نخستين بار در كشور و به‌صورت پايلوت(آزمایشی) با حضور اكيپ خبره مايه‌كوب کلینیک تخصصی آبزیان جهاد دانشگاهی تهران و با استفاده از واكسن‌هاي آبزیان توليد جهاد دانشگاهي تهران تحت‌نظارت شبكه دامپزشكي شهرستان تنگستان در شركت پرورش ماهي راموز(مزرعه پرورش ماهی سی‌باس) انجام شد.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته واکسن‌های آبزیان جهاد دانشگاهی به روش غوطه‌وری استفاده می‌شدند و امسال برای نخستین بار به روش تزریقی انجام شده است.

سرپرست کلینیک آبزیان جهاد دانشگاهی تهران خاطرنشان کرد: از اين پس، امكان واكسيناسيون همه بچه ماهي‌هاي اين مركز عليه بيماري ويبريوزيس و استرپتوكوكوزيس فراهم شده است.

عنایتی افزود: اين دو بيماري از بيماري‌هاي شايع در صنعت پرورش ماهي بوده و واكسيناسيون عليه اين دو بيماري ضامن سلامت بچه ماهي‌هاي تحويل شده به استخرها و قفس‌هاي پرورش و توليد پايدار است.
وی یادآور شد: شركت پرورش ماهي راموز از ابتداي سال ۱۴۰۰ تاكنون حدود شش ميليون قطعه بچه ماهي سي‌باس آسيايي با وزن ۰.۰۱ گرم را از كشور استراليا وارد و پس از رساندن آن به وزن تجاري پنج تا ۱۰ گرم بين مراكز پرورش توزيع كرده است.
 

 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل