نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

استفاده اجباری از ماسک در جهان پایان می یابد

به گزارش سیناپرس، آژانس ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا طی دستورالعمل جدید خود بر اساس آخرین تحولات در رابطه با کاشه همه گیری و به ویژه سطوح واکسیناسیون و مصونیت طبیعی به دست آمده، اعلام کرد در نظر دارد بسیاری از محدودیت های کرونایی را در کشورهای عضو این اتحادیه کاهش دهد و همراه با لغو محدودیت ها در تعداد فزاینده ای از کشورهای اروپایی را در نظر می گیرد.

بر اساس گزارشی که روز گذشته منتشر شد، مرکز اروپایی پیشگیری و کنترل بیماری ها در بیانیه ای مشترک روز چهارشنبه اعلام کردند که از چند روز آینده شاهد کاهش سطح قوانین و محدودیت های مسافرتی و بهداشتی خواهیم بود.

مقامات بهداشتی اتحادیه اروپا  ابراز امیدواری کردند که این تصمیم، گامی بزرگ و رو به جلو در عادی سازی سفرهای هوایی برای مسافران و خدمه است.

به گزارش سیناپرس، پاتریک کی، مدیر اجرایی مرکز بهداشت اروپا طی بیانیه ‌ای در این رابطه گفت: مسافران باید مسئولانه رفتار کرده و به انتخاب‌ های اطرافیان خود احترام بگذارند.

توصیه می شودمسافرانی که سرفه و عطسه می‌کند، برای اطمینان خاطر افرادی که در نزدیکی وی نشسته ‌اند، از ماسک صورت استفاده کند.

علیرغم اقدام اتحادیه اروپا، در صورتی که مقررات در مکان‌ هایی که به آن پرواز می‌ کنند یا از آن وارد هواپیما می شوندد، قوانین پوشش ماسک ممکن است بسته به خطوط هوایی متفاوت باشد.

به گفته آندریا آمون، از مدیران ارشد مرکز بهداشت اروپا، شستن و ضد عفونی کردن دست‌ ها و فاصله ‌گذاری اجتماعی همچنان باید رعایت شود، اما فرودگاه‌ها نباید الزامات فاصله‌ گذاری را اعمال کنند.

آمون در بیانیه‌ای گفت: در حالی که خطرات همچنان وجود دارد، ما شاهدیم که مداخلات غیردارویی و واکسن‌ ها باعث شده زندگی به حالت عادی بازگردد.
به گزارش سیناپرس، مقامات اتحادیه اروپا همچنین گفتند که شرکت‌ های هواپیمایی باید سیستم‌ های جمع‌ آوری اطلاعات مکان یاب مسافر را در حالت آماده باش نگه دارند، در صورت نیاز در آینده وشرایطی مانند ظاهر شدن یک نوع جدید خطرناک ویروس کرونا، از آن بهره ببرند.

مترجم: مریم عالمی
منبع: consumer.healthday
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل