ژاپن به نفت روسیه وابسته است

به گزارش سیناپرس،  وزارت اقتصاد ژاپن اعلام کرد  نمی تواند به طور کامل وارادات نفت از روسیه را متوقف کند. کویچی هاگیودا این اظهارات را با اشاره به تصمیم اخیر گروه ۷ برای پایان دادن به وابستگی به منابع انرژی روسیه بیان کرد.

کویچی هاگیودا، وزیر اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن روز سه شنبه گفت که ژاپن نمی تواند فوراً وارادات نفت از روسیه را به طور کامل متوقف کند، اما این کشور وارادت نفت از روسیه را به طور پیوسته کاهش خواهد داد.

وی در ادامه توضیحات خود گفت: ما اکنون نمی ‌توانیم واردات نفت روسیه را متوقف کنیم، اما آماده ‌ایم تا به تدریج وابستگی خود به منابع انرژی روسیه را کاهش داده و در عین حال منابع جایگزینی برای این موضوع پیدا کنیم.

گفتنی است در این موضع گیری جدید، هاگیودا موضعی را که قبلاً توسط فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن ابراز شده بود، تکرار کرده و گفت که ژاپن با سایر کشورهای گروه ۷ در تصمیم خود برای کنار گذاشتن واردات نفت روسیه همگام است، حتی اگر این سیاست،حرکتی دشوار برای توکیو باشد.

به گزارش سیناپرس، هاگیودا با توجه به جدول زمانی و گام‌ های مشخص برای کاهش وارادات حامل های انرژی از روسیه، گفت که دولت ژاپن در آینده نزدیک این موضوع را با جزئیات بررسی خواهد کرد.

وی همچنین وعده داد که دولت این کشور برای کاهش تأثیر این حرکت بر مردم و شرکت ‌ها، اقدامات و تمهیدات لازم را انجام خواهد داد و کاهش وابستگی به منابع انرژی روسیه با در نظر گرفتن منافع ملی ژاپن انجام خواهد شد.

به گزارش سیناپرس،نفت روسیه حدود ۳ درصد از کل واردات نفت ژاپن را تشکیل می دهد. 

مترجم: ناصر پورقدیمی
منبع: tass
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا