نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

روش‌های نوین برای پیکرتراشی و زیبایی بدن

انواع مختلفی از روش های کاهش چربی وجود دارد. اگر می خواهید بدانید که تفاوت روش های مختلف پیکرتراشی در چیست و باتوجه به شرایط، بودجه، وضعیت جسمانی و اهداف زیبایی شناختی شما کدام روش برایتان مناسب تر  است ادامه این مقاله را بخوانید.

پیکرتراشی به روش های جراحی و غیرجراحی

دو روش اصلی پیکرتراشی عبارتند از: جراحی و غیرجراحی. علی رغم این تقسیم بندی، تمام درمان های کاهش چربی با حذف چربی ها اندام فرد را باریک و کانتور می کنند. کاربرد های متنوعی برای انجام عمل جراحی اسکالپینگ وجود دارد.

این درمان ها خصوصا برای مردان و زنانی مناسب است که سبک زندگی فعال و سالمی دارند و اما توده های چربی در برخی از نواحی بدنشان با وجود رژیم غذایی و ورزش سوزانده نمیشود. افراد عموما خواهان پیکرتراشی برای این نواحی از بدنشان هستند:

انواع مختلف پیکرتراشی به شیوه جراحی

لیپوساکشن

لیپوساکشن مهمترین روش جراحی پیکرتراشی است. در این جراحی زیبایی که تحت بیهوشی عمومی انجام میشود جراح با استفاده از تیغ جراحی برشی روی پوست ایجاد میکند سپس لوله ای باریک و تو خالی به نام کانولا را وارد دهانه برش میکند. جراح با استفاده از این لوله به رسوبات چربی ضربه میزند تا سلول های چربی را از هم بشکند. در ادامه با استفاده از مکانیسم ساکشن (مکش) سلول های چربی از طریق کانولا از بدن فرد خارج میشوند.

ابدومینوپلاستی

ابدومینوپلاستی یک جراحی زیبایی است که با هدف بهبود ظاهر و فرم شکم انجام می شود. در طی جراحی ابدومینوپلاستی، پوست و چربی اضافه شکم خارج میشود همچنین بافت های پیوندی در شکم که به آن فاشیا گفته میشود معمولا به وسیله بخیه سفت میشوند. سپس پوست باقی مانده را در وضعیتی قرار میدهند که شکم خوش فرم تر شود. همانند دیگر روش ها، ابدومینوپلاستی، مزایا و معایبی دارد که اطلاع داشتن ازآن ها میتواند، در انتخاب روش جراحی شما تاثیر گذار باشد.

لیفت باسن برزیلی

لیفت باسن برزیلی روشی تخصصی برای انتقال چربی است که بدون نیاز به ایمپلنت، سایز و حجم باسن را افزایش میدهد و فرم آن را بهبود میبخشد. چربی اضافه از پهلوها، شکم، پایین کمر یا رانها به کمک لیپوساکشن جدا میشود سپس بخشی از این چربی به صورت هدفمند به باسن تزریق میشود. جراح زیبایی ماهر میتواند از طریق جراحی لیفت باسن برزیلی، نسبت کل پایین تنه را بهبود دهد و علاوه بر کاهش دادن چربی در نواحی مشکل دار، فرم باسن فرد را هم ارتقا دهد به طوری که نتایج جراحی سالها ماندگار باشد.

لیپوساکشن با لیزر

در روش لیپوساکشن با لیزر با بهره گیری از گرمای لیزر چربی ها را آب میکنند و به این ترتیب ساکشن (مکش) چربی ها کار راحت تری میشود. لیپوساکشن با لیزر مزایای دیگری نیز دارد. در این روش معمولا کبودی کمتری ایجاد میشود چون عروق خونی در ناحیه تحت درمان تنگ و کوچک میشوند. یک دهه پیش هنگامی که نخسین بار این شیوه میان مردم محبوب شد گمان میشد که لیزر پوست را تحریک میکند تا کلاژن بیشتری تولید کند و این باعث سفت شدن و استحکام پوست میشود. در آن زمان مطالعه ای خارق العاده توسط Moy و همکارانش انجام شد که نشان میداد لیزر باعث میشود سفتی پوست در بازوها ۱۶درصد افزایش یابد اما مشابه این اثربخشی در اعضای دیگر بدن دیده نشد.

انواع مختلف پیکرتراشی غیرجراحی

کول اسکالپتینگ

کول اسکالپتینگ، درمانی مبتنی بر سرما است که سلول های چربی را تا جایی سرد و منجمد میکند که این سلول ها بمیرند و از بین بروند. نام دیگر این درمان، کرایولیپولیز یا مردن سلول های چربی ناشی از سرما است. کول اسکالپتینگ محبوب ترین درمان برای کاهش چربی به روش غیرجراحی است. کول اسکالپتینگ همچنین تنها درمانی است که با بهره گیری از فناوری خنک کننده سلول های چربی موجود در برخی نواحی که سوزاندن آن حتی با ورزش و رژیم هم ممکن نیست از بین میبرد.

اولتراسوند

در درمان کاهش چربی از طریق اولتراسوند (اولتراسونیک) پیش از آنکه از طریق لوله ای نازک به نام کانولا سلول های چربی مکیده و از بدن خارج شوند از انرژی ایجاد شده توسط اولتراسوند استفاده میشود تا بافت چربی را مایع کنند. برخلاف لیپوساکشن که شامل خارج کردن چربی های غیرمایع و متراکم به وسیله کانولا های بزرگتر است، در حذف چربی از طریق اولتراسوند نسبت به لیپوساکشن میزان تهاجم درمان بسیار کمتر است زیرا پزشک میتواند به آرامی و راحتی کانولا را زیر پوست حرکت دهد و عمل ساکشن چربی ها را که اکنون به لطف اولتراسوند مایع شده اند انجام دهد. حذف چربی از طریق اولتراسوند روشی برای کاهش وزن به حساب نمی آید. در عوض هدف این روش کاهش دادن رسوبات چربی مقاوم به ورزش و رژیم غذایی در بخش هایی مانند اطراف شکم، رانها و دور کمر است.

انرژی رادیوفرکانسی

در این روش به هدف پیکرتراشی به روشی غیرجراحی و به منظور کاهش سلولیت، چین و چروک و افتادگی پوست صورت و بدن با استفاده از فناوری رادیوفرکانسی به بافت پوست گرما می دهند. گرمای حاصل از انرژی رادیوفرکانسی با هدف قراردادن چربی هایی که درست زیرپوست قرار دارند سلولیت را از بین میبرد. هنگامی که سلول های چربی از بین رفتند مایع چربی باقی مانده توسط بدن جذب میشود و پوست در بخشی که به علت وجود سلولیت دارای برآمدگی بود سفت و صاف میشود.

تزریق داکسی کولیک اسید (مزوتراپی)

داکسی کولیک اسید نوعی صفرا است که به طور طبیعی در بدن تولید میشود و در تجزیه چربی هنگام هضم کمک میکند. با هدف پیکرتراشی میتوان این اسید را به نواحی مورد نظر به وسیله سرنگ تزریق کرد. معمولا به این روش مزوتراپی گفته می شود. چون مزوتراپی تنها روش پیکرتراشی غیرجراحی است که به تزریق نیاز دارد فرآیند درمان مزوتراپی را عموما تحت بیهوشی موضعی انجام می دهند.

بهترین روش پیکرتراشی کدام است؟

هردو روش پیکرشناسی (جراحی و غیرجراحی) نتایج خوبی را به دنبال دارند. با حذف شدن سلول های چربی از بدن، این سلول ها جایگزین نمی شوند و مجددا رشد نخواهند کرد و در ناحیه درمان شده کاهش چربی به صورت دائمی ایجاد میشود. با این وجود درصورتی که وزن فرد افزایش یابد ممکن است نتایج حاصل شده از پیکرتراشی او دیگر قابل مشاهده و مشخص نباشد. بنابراین صرف نظر از درمانی که انتخاب می کنید لازم است که سبک زندگی سالمی را برگزینید و وزنتان را ثابت نگهدارید.

معمولا درمان های پیکرتراشی به روش جراحی موثرتر و ماندگارتر از جایگزین های غیرتهاجمی شان هستند. با این حال روش های جراحی پیکرتراشی معایبی نیز دارند مانند هزینه بالای جراحی، به کار بردن تیغ جراحی، بخیه و جای زخم، نیاز به بیهوشی عمومی، زمانبر بودن بهبودی کامل و نیاز به استراحت مطلق به مدت طولانی پس از جراحی.

در مقابل، روش های غیرتهاجمی کاهش چربی بهترین گزینه برای کاهش چربی به صورت موضعی هستند. در این روش ها هیچ گونه جراحی و برشی صورت نمیگیرد و بلافاصله پس از جلسه درمانی میتوانید به فعالیت های روزانه و معمول خود بازگردید و به استراحت خاصی نیاز نخواهید داشت.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل