نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تشخیص و درمان سرطان پستان با استفاده از میزان نمک تومور

به گزارش سیناپرس اردبیل و به نقل از هلث‌نیوز یک مطالعه جدید با استفاده از MRI سطح نمک را در تومورهای سرطان پستان در موش ها تشخیص می دهد، این امر به تعیین شدت سرطان و پیش بینی اثربخشی درمان شیمی درمانی کمک می کند.  MRI پستان (تصویرسازی تشدید مغناطیسی) با استفاده از امواج مغناطیسی و آهنرباهای قوی، تصویر دقیق از داخل پستان ارائه می دهد.

غربالگری یکی از بهترین راه ها برای تشخیص زودهنگام سرطان پستان است و هر روز که می گذرد، گزینه های درمانی بیشتری در دسترس قرار می گیرد.  با این حال، محققان هنوز در حال کار برای یافتن راه‌های جدیدی برای شناسایی تومورهای سرطان پستان و یافتن درمان‌های مناسب هستند. مطالعه اخیر که نتایج آن در یک مجله بریتانیایی در حوزه سرطان چاپ شده نشان داد که اندازه گیری میزان نمک در تومورهای پستان ممکن است راهی موثر برای تعیین شدت سرطان پستان و اثربخشی درمان شیمی درمانی باشد.  

سرطان پستان و غربالگری

هر کسی ممکن است به سرطان پستان مبتلا شود، اما آمار نشان می‌دهد که سرطان در زنان بیشتر از مردان تشخیص داده می‌شوند. برخی از افراد به دلیل سابقه خانوادگی و شخصی بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان پستان هستند. متخصصان توصیه می کنند که افرادی که در معرض خطر ابتلا به سرطان پستان هستند آزمایشات مناسب را انجام دهند. به عنوان مثال، منبع معتبر انجمن سرطان آمریکا توصیه می کند که زنان 45 تا 54 ساله هر سال ماموگرافی انجام دهند و زنان بالای 55 سال حداقل یک بار در میان ماموگرافی انجام دهند.

پزشکان اغلب بیش از یک رویکرد را برای درمان سرطان پستان در نظر می گیرند.  این بستگی به نوع و شدت سرطان پستان دارد، اما گزینه های درمانی می تواند شامل شیمی درمانی، جراحی و پرتودرمانی باشد. یکی از مهمترین نکاتی که در درمان سرطان پستان باید مورد توجه قرار گیرد، استفاده از روش های درمانی مناسب به شیوه ای است که تومورها و بافت های مجاور آن کاملاً حذف شوند و با استفاده از درمان‌های تکمیلی، امکان بازگشت تومور بسیار کاهش پیدا کند.

منبع :Health News 
مترجم : پریناز نصرتی
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل