نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

پیشگیری از سکته قلبی به کمک ویرایش ژنتیکی

به گزارش سیناپرس، تیمی از محققان شرکت پژوهشی Verve Therapeutics مدعی هستند تغییر ژنوم انسان برای جلوگیری از تجمع کلسترول بد ممکن است راه حل مناسبی برای جلوگیری از حملات قلبی باشد. این پژوهشگرانو در حال ایجاد روشی هستند که ممکن است راه‌ حلی دائمی برای بیماری های قلبی باشد.

بر اساس گزارشی که در این رابطه منتشر شد، این شرکت با همکاری و حمایت Google Ventures در حال توسعه و اجرایی کردن روش فوق هستند. 

گفتنی است تکنیک ویرایش ژن در ابتدا قرار است روی افرادی آزمایش شود که قبلاً به دلیل یک بیماری ارثی که ۳۱ میلیون نفر را در جهان تحت تأثیر قرار می دهد، دچار حمله قلبی شده اند.

پژوهشگران این تیم تحقیقاتی از ویرایش دی ان ای کریسپر، یک ابزار ژنی قدرتمند استفاده می کنند که بحث ها و نقطه نظرات متعددی در مورد اخلاقی بودن استفاده از این روش مطرح است. به گزارش سیناپرس، اگر این دور آزمایش به خوبی انجام شود، مطالعات مرحله بعدی ممکن است به گروه‌ های بزرگ ‌تری از افراد گسترش یابد.

در حالی که برخی از چهره های تاثیرگذار در دنیای امروز مانند ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا نگران هستند که طول عمر طولانی ‌تر برای زمین ایده خوبی نیست، افرادی که جانشان نجات می‌ یابد ممکن است کمی متفاوت به این موضوع نگاه کننددر هر حال موفقیت این طرح می تواند اصلی ترین عامل مرگ انسان ها را از بین برده و به طور قابل توجهی به طول زندگی انسان بیافزاید.

مترجم: زهرا همراز
منبع: futurism
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل