راهنمای خرید ارزان و فروش اتریوم با کمترین کارمزد

از این روی دانستن راه خرید ارزان و فروش اتریوم با کمترین کارمزد، می‌تواند معاملات با این ارز دیجیتال را به مراتب جذاب‌تر سازد. شبکه انتقال اتریوم ERC-20 با پروتکل‎های امنیتی و معاملاتی مخصوص به خود کار کرده و کارمزدی برای هر تراکنش در این شبکه شکل می‌گیرد.

معاملات اتریوم در شبکه ERC-20

همان طور که اشاره کردیم معاملات اتریوم در شبکه ERC-20 انجام می‌شود. این استاندارد بر بلاکچین اختصاصی اتریوم برقرار بوده و بسیاری از کیف پول‌های معتبر و فعال حال حاضر از آن پشتیبانی می‌کنند. این در واقع یکی از مزیت‌های شبکه ERC-20 محسوب می‌شود. اما از سویی دیگر کارمزد معاملات در شبکه اتریوم به این شکل بسیار بالا بوده و این باعث می‌شود که برخی از معاملات جذابیت لازم را به لحاظ مقرون به صرفه بودن نداشته باشند.

اصلی‌ترین علت بالا بودن کارمزد تراکنش‌های اتریوم، وجود و فعال بودن پروژه‌های دیفای روی بلاکچین اتریوم است که باعث می‌شود هزینه تراکنش‌های آن افزایش یابد. در نظر بگیرید که با افزایش محبوبیت پروژه‌های دیفای و همین طور NFTها که شاهد هستیم هر روز علاقه مندان و کاربران بیشتری پیدا می‌کند، چطور بر هزینه تراکنش‌های اتریوم اثر می‌گذارند. در واقع هر آن قدر که شبکه به دلیل کاربران NFT و پروژه‌های غیرمتمرکز ازدحام بیشتری پیدا کند، هزینه تراکنش‌های اتریوم نیز مطابق با آن بیشتر خواهد شد. البته این موضوع برای ماینرها جذابیت زیادی داشته و از بالا رفتن هزینه‌های تراکنش، سود بیشتری به دست می‌آورند.

خرید ارزان تر اتریوم

برای آن که بتوانید خرید ارزان‌تری از اتریوم را تجربه کنید، باید به طور پیوسته قیمت لحظه ای اتریوم را مد نظر داشته و با استفاده از تحلیل‌های تکنیکال و بنیادی، بهترین زمان برای خرید این رمز ارز را در نظر بگیرید. این روش مطالعاتی و بررسی بازار به همراه استفاده از تکنیک‌های کاهش کارمزد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد، بهترین مسیر سودآوری را در اختیار شما قرار می‌دهند. بهترین روش‌های کاهش کارمزد تراکنش‌های اتریوم به شرح زیر هستند:

انجام معاملات در ساعات مشخصی از شبانه روز

بررسی‌های زیادی در خصوص ساعات مختلف معاملات در شبکه اتریوم صورت گرفته و نتیجه بسیار جالب بوده است. انجام تراکنش‌ها در ساعات بین 17:30 تا 21:30 به وقت ایران، بالاترین نرخ کارمزد تراکنش‌ها را دارد. به این شکل بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که به هیچ وجه خرید یا فروش اتریوم و دیگر آلت کوین‌هایی که در شبکه اتریوم معامله می‌شوند را در فاصله ساعات 17:30 تا 21:30 (14 تا 18 به ساعت UTC) انجام ندهید.

به همین ترتیب مشخص شده است که در فاصله ساعات 00:30 تا 02:30 به وقت ایران، خرید و فروش اتریوم با کمترین کارمزد معاملاتی انجام خواهد شد. از این روی در صورتی که بتوانید معاملات خود را در فاصله ساعات 00:30 تا 02:30 به وقت ایران انجام دهید، کمترین کارمزد معاملاتی را پرداخت خواهید کرد.

به کار بردن توکن های گس اتریوم

با استفاده از توکن‌های گس اتریوم، می‌توانید کارمزد کمتری برای معاملات خرید یا فروش خود در شبکه اتریوم پرداخت کنید. گس توکن‌ها، یکی از روش‌های همیشه کارآمد برای کاهش هزینه معاملاتی بوده و در هر ساعتی از شبانه روز که قصد خرید یا فروش اتریوم یا دیگر آلت کوین‌های این شبکه را داشته باشید، در کاهش هزینه تراکنش شما موثر خواهند بود.

انتخاب کیف پول مناسب

یکی دیگر از تکنیک‌هایی که می‌توانید برای کاهش هزینه معاملاتی در شبکه اتریوم به کار بگیرید، انتخاب کیف پول‌هایی است که کارمزد تراکنش کمتری از شما دریافت کنند. این در حقیقت به عنوان یک مزیت رقابتی میان کیف پول‌های مختلف مطرح بوده و برای کسب کاربران بیشتر از این موضوع بهره می‌برند. از جمله کیف پول‌های دیجیتالی که دارای کارمزد معاملاتی پایین‌تری هستند، می‌توان به کیف پول‌های دپر اتریوم و درما ولت اشاره کرد.

نکته: البته هرگز توصیه نمی‌کنیم که تنها فاکتور انتخاب یک کیف پول برای شما، کارمزد معاملاتی پایین‌تر آن باشد. بلکه لازم است حتما به موارد مهم دیگری چون تجربه کاربری ساده، پشتیبانی از رمزارزهای مختلف، امنیت بالا و … نیز توجه داشته باشید. از این جهت ممکن است که کیف پول‌های نامعتبر با هزینه تراکنش پایین وجود داشته باشند، اما انتخاب آن‌ها به دلیل کارمزد پایین، ممکن است خطرات مالی بزرگتری برای شما رقم بزند.

بهره مندی از روش های لایه دوم

روش‌های لایه دوم بلاک چین اختصاصی خود را داشته و از طریق قراردادهای هوشمند، این بلاک چین را به شبکه اتریوم وصل می‌کنند. به این شکل با استفاده از روش‌های لایه دوم و نقش آفرینی قراردادهای هوشمند برای اتصال میان دو بلاک چین، توکن‌ها در شبکه اتریوم قفل شده و در پروکسی لایه دوم آزاد می‌شوند. به این شکل هزینه تراکنش‌ها تا حدودی کاهش یافته و در حجم معاملاتی بالاتر، کامل محسوس خواهد بود.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا