اضافه وزن زنان اردبیلی بیش از میانگین کشوری است

علی محمدیان اردی در نشست خبری ۱۸ اردیبهشت به مناسبت هفته سلامت اظهار کرد: رقم‌ چاقی زنان در کشور ۵۶ درصد است که این رقم در اردبیل ۸ درصد بیشتر از میانگین کشوری است.

وی با تبریک فرارسیدن هفته سلامت خاطرنشان کرد: برنامه های متعددی برای این هفته در استان اردبیل در نظر گرفته شده که قرار است پروژه های عمرانی و دانشگاهی در این هفته به بهره برداری برسند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: همزمان با هفته سلامت  ۴ واحد خدمات درمانی با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان در بیمارستان امام‌ خمینی اردبیل بهره برداری خواهد شد.

محمدیان اردی به شعار امسال هفته سلامت با عنوان "سلامت ما،سلامت سیاره ما" اشاره کرد و افزود: هفته سلامت از ۱۷ تا ۲۳ اریبهشت با برنامه های متنوع در اردبیل برگزار می شود.

وی روزشمار این هفته را یادآور شد و بیان کرد: روز اول این هفته با عنوان نقش مردم، مسئولان و سمن ها در تحقق عدالت و تعالی نظام سلامت، روز دوم نقش مردم، مسئولان و سمن ها در دستیابی به انرژی پاک، روز سوم نقش مردم، مسئولان و سمن ها در مدیریت حوادث و بلایا، روز چهارم نقش مردم، مسئولان و سمن ها در ارتقای سلامت خانواده و جوانی جمعیت، روز پنجم نقش مردم، مسئولان و سمن ها در تولید پاک و مدیریت پسماندها، روز ششم نقش مردم، مسئولان و سمن ها در تغذیه سالم از مزرعه تا سفره و روز هفتم نقش مردم، مسئولان و سمن ها در کاهش کنترل مصرف دخانیات نامگذاری شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ادامه داد: ۱۰ دلیل عمده مرگ و میر در اردبیل بیماری های قلبی و عروقی، بیماری عفونی، انواع سرطان ها، حوادث و اتفاقات، بیماری های غدد، هنگام تولد، تنفسی، بیماری های گوارشی، خودکشی و بیماری های اعصاب و روان احصا شده است.
محمدیان اردی به وضعیت کرونا در اردبیل نیز اشاره کرد و گفت: ۹۶۶ هزار نفر در اردبیل دز اول، ۸۵۳ هزار نفر دز دوم و ۳۹۷ هزار نفر نیز دز سوم واکسن کرونا را در استان اردبیل دریافت کرده اند.

وی با اشاره به اینکه اردبیل رتبه اول کشوری را در تزریق دز دوم دارد، خاطرنشان کرد: پوشش ۹۹ درصدی در دز اول، ۸۵ درصدی در دز دوم و ۴۳ درصد تزریق دز سوم محقق شده است.

 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا