نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

متحول شدن زندگی بشر با متاسرفیس ها

به گزارش سیناپرس فارس، این زمینه بینش بشر را نسبت به بسیاری از قوانین اساسی تجدید کرده است، آن‌ها بسیاری از دستگاه‌ها و سیستم‌های جدید مانند پنهان‌سازی، تونل‌سازی و هولوگرام را باز کرده‌اند. ساختار متعارف، متاسطحهای منفرد یا غیرفعال با ادغام الگوریتمها و مواد غیرخطی (یا دستگاههای فعال) به سمت فراسطحهای هوشمند حرکت کرده است.

فراسطح های هوشمند دارای سه ویژگی حیاتی هستند: دیجیتالی شدن، قابلیت برنامه ریزی و هوشمندی. آنها فرصت مهمی را برای کنترل تعاملات بدون دخالت انسان فراهم می کنند. دیجیتالی شدن، فراسطح را قادر می سازد تا اطلاعات دیجیتال را رمزگذاری، رمزگشایی و ذخیره کند.

هوش نشان می دهد که فراسطح هوشمند می تواند بدون نظارت انسان تصمیم گیری کند، خود برنامه ریزی کند و وظایف متوالی را انجام دهد؛ هوش هسته اصلی است و الگوریتم ها می توانند این نقش را به خوبی ایفا کنند. هوش مصنوعی (AI) به سرعت توسعه یافته است، به ویژه در داده کاوی و کشف دانش. یادگیری عمیق تقریباً در هر زمینه ای از علم و مهندسی بسیار مفید است. یادگیری عمیق به طور قابل توجهی بر زمینه فرامواد و فراسطح تأثیر مثبت گذاشته است. بی چون و چرای مسیرهای تحقیقاتی جامع و فعال را به وجود خواهد آورد.

در ارزیابی آینده فراسطح‌های هوشمند، سیگنال‌های بی‌سیمی که از قبل در زندگی ما وجود دارد، می‌تواند برای توسعه بیشتر این حوزه حیاتی باشد. توسعه ارتباطات بی سیم 6G، اینترنت اشیا سبز و دوقلوی دیجیتال جایی است که فراسطح های هوشمند می توانند از آن بهره مند شوند. ما می‌توانیم تصور کنیم که فراسطحی‌های هوشمند می‌توانند یاد بگیرند، تصمیم بگیرند، برنامه‌ریزی کنند و به طور مداوم در طول عمرشان یاد بگیرند. سوالات باز زیادی وجود دارد که باید در آینده به دقت مورد توجه قرار گیرد.

مترجم: امیر محمد مظفری

منبع:scitechdaily

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل