نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

معرفی 4 دانشگاه برتر کشور ترکیه برای تحصیل

این اهداف ممکن است تحصیلی، کسب و کار، تفریحی، مهاجرت و … باشند. همانطور که می دانید یکی از مهم ترین این اهداف تحصیلی است که متقاضیان زیادی در این زمینه دارد. این کشور به دلیل تشابه فرهنگ و آداب و رسوم با کشور ما یعنی ایران، ایرانی های زیادی تمایل به تحصیل و زندگی در آن را دارند.

از این رو ما قصد داریم تا چهار دانشگاه برتر این کشور را به شما معرفی کنیم، این دانشگاه ها شامل دانشگاه قاضی، مارمارا، آنکارا و حاجت تپه هستند که در ادامه بیشتر با آن ها آشنا می شوید. پس با توران آکادمی  ما همراه باشید.

دانشگاه قاضی ترکیه

این دانشگاه که در ایران به آن دانشگاه غازی نیز می گویند، یکی از بهترین دانشگاه دولتی کشور ترکیه بوده و حتی برخی از رشته های آن مورد تایید وزارت بهداشت و همچنین تمام رشته های آن توسط وزارت علوم ایران تایید شده اند، از همین رو متقاضیان زیادی تمایل به تحصیل در این دانشگاه را دارند.علاوه بر این دانشگاه قاضی در دانشگاه های اروپا و آمریکا از اعتبار زیادی برخوردار است. شما در این دانشگاه در مرکز شهر آنکارا واقع شده و به مراکز خرید، خوابگاه ها، مراکز تفریحی، مراکز درمانی و … دسترسی آسان و سریع دارید.

https://touran.academy/gazi-university/

رنکینگ جهانی دانشگاه قاضی

از آنجایی که این دانشگاه یکی از دانشگاه برتر ترکیه محسوب می شود، دانشگاه قاضی در رتبه بندی جهای رتبه 801 تا 1000 را به دست آورده است و هشتمین دانشگاه برتر در کشور ترکیه محسوب می شود.

شرایط پذیرش دانشگاه قاضی آنکارا

شما برای پذیرش در این دانشگاه یا باید در آزمون SAT  و  یا راه پذیرش بدون کنکور را انتخاب کنید. البته بورسیه تحصیلی نیز راه سومی است که شما برای پذیرش در این دانشگاه پیش رو دارید.

دانشگاه مارمارا

دانشگاه بعدی که می خواهیم به شما معرفی کنیم دانشگاه مارمارا است. این دانشگاه مانند دانشگاه قاضی، یک دانشگاه دولتی بوده و دومین دانشگاه برتر ترکیه محسوب می شود. دانشگاه مارمارا در سال 1883 در 16 ژانویه توسط صبحی پاشا تاسیس شد. این دانشگاه در طول 124 سال با اولویت قرار دادن ارزش های اجتماعی، هدف قرار دادن پایداری، داشتن تجربه ای درخشان، علاوه بر این اعمیت دادن به یادگیری مادام العمر، در تمامی زمینه های علمی، فرهنگی، هنر و ورزش پیشرفت های عالی داشته است.

رنکینگ دانشگاه مارمارا

دانشگاه دولتی مارمارا که به آن مرمره نیز می گویند، با توجه به فعالیت خود رنکینگ بالایی توسط معتبر سیستم های رتبه بندی دنیا به دست آورده است. چند مورد از این رنکینگ ها عبارتند از :

– رتبه جهانی : 1001

– رتبه ملی دانشگاه : 11

– رتبه دانشگاه در سایت THE : 1001

– تبه در بین بهترین دانشگاه های آسیا : 212

– رتبه دانشگاه از حیطه عملکرد پژوهشی : 964

شرایط پذیرش دانشگاه مارمارا

شما برای پذیرش در این دانشگاه باید مدارک مورد نیاز را در زمان های مشخص به دانشگاه ارسال کنید. این مدارک شامل دیپلم و ترجمع معتبر آن به زبان ترکی یا انگلیسی، ریزنمرات، انگیزه نامه، توصیه نامه، پاسپورت معتبر، عکس و قبولی آزمون ورودی دانشگاه که همان آزمون یوس و ست می باشد. این آزمون سطح زبان ترکی شما را می سنجد.

دانشگاه آنکارا

دانشگاه آنکارا در سال 1946 تاسیس شد که اولین موسسه آموزش عالی بعد از جمهوری مدرن ترکیه محسوب می شود. این موسسه یک دانشگاه دولتی بوده که جمعیت دانشجویان آن به بیش از 60.000 هزار نفر می رسد. متقاضیان تحصیل در این دانشگاه می توانند در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و مقطع دکتره به تحصیل در رشته ای که می خواهند بپردازند. همچنین در دانشگاه آنکارا امکان تحصیل مجازی هم برای دانشجویانی که امکان حضور در کلاس را ندارند، فراهم می باشد.

رنکینگ دانشگاه آنکارا  

نکته قابل توجه این است که دانشگاه آنکارا یک دانشگاه دولتی معتبر است که در جزو لیست دانشگاه های ترکیه مورد تایید وزارت بهداشت 2020 قرار دارد. در این دانشگاه حدود 70000 دانشجو به صورت سالانه در 17 دانشکده پذیرش می شوند. دانشگاه آنکارا اخیرا در بین 450 دانشگاه دنیا در رشته پزشکی بوده و در سیستم رتبه دهی جهانی QS  در رتبه 701 قرار دارد. دانشگاه آنکارا در رتبه کشوری رتبه سوم را در رشته های پزشکی و پیراپزشکی کسب کرده است.

دانشگاه حاجت تپه

این دانشگاه در سال 1967 در شهر آنکارا تاسیس شده است که به علت رشته های تحصیلی، آموزش و پرورش در سطح عالی و فعالیت عای ملی و بین المللی از شهرت زیادی برخوردار است. زبان تحصیل در این دانشگاه به دو زبان استانبولی و انگلیسی می باشد.

رنکینگ دانشگاه حاجت تپه

دانشگاه حاجت تپه در رتبه بندی جهانی دانشگاه ها رتبه 531 را به دست آورده است. همچنین در رتبه بندی QS این دانشگاه نهمین دانشگاه برتر در ترکیه بوده و در جهان رتبه 801 را به دست آورده است.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل