راه‌اندازی پردیس علم و فناوری تخصصی کشاورزی در مغان

به گزارش سیناپرس اردبیل، دکتر حبیب ابراهیم پور، رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل، روز گذشته در آئین امضای قرارداد تأسیس و راه‌اندازی پردیس علم و فناوری تخصصی کشاورزی و دامپروری بین پارک علم و فناوری استان اردبیل و شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در استانداری اردبیل افزود: تامین اعتبار لازم برای راه اندازی پردیس از سوی وزارت علوم تحقیقات فناوری، معاونت علمی ریاست جمهوری و کشت و صنعت مغان انجام می شود.

وی اظهار کرد: کشت و صنعت مغان برای راه اندازی پردیس فناوری ۵ هزار متر مربع فضای مسقف و ۵ هکتار زمین را در اختیار پردیس قرار می دهد.

ابراهیم پور گفت: اولین پردیس فناوری با همت پارک علم و فناوری و دانشگاه محقق اردبیلی در پنج هکتار زمین و واگذاری ۲ باب ساختمان انجام می‌شود که زیرساخت‌های آن مهیا شده است.

وی اضافه کرد: دومین پردیس فناوری نیز با همکاری کشت و صنعت و دامپروری مغان راه‌اندازی خواهد شد تا ما بتوانیم در بخش کشاورزی تحول اساسی را در استان شاهد باشیم.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل از امکان‌سنجی برای راه‌اندازی پردیس علم و فناوری مشترک با جمهوری آذربایجان خبر داد و گفت: رایزنی‌ها در این زمینه آغاز شده است.

ابراهیم‌پور با اشاره به  واگذاری نواحی نوآوری در مناطق ویژه اقتصادی و آزاد برای توسعه اظهار کرد: چهار ناحیه قرار است در این مناطق به عنوان نواحی علم و فناوری واگذار شود.

وی به فعالیت مراکز نوآوری ۱۰ گانه و ضرورت توسعه این بخش اشاره کرد و گفت: مرکز نوآوری اقتصاد دیجیتال و هوش مصنوعی راه‌اندازی شده و در کنار آن با همکاری کشت و صنعت، راه اندازی مرکز نوآوری تولید بذر منحصر به فرد دانه‌های روغنی نیز در حال انجام است.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا