نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

راهکارهایی برای بازگشت به زندگی عادی پس از تعویض لگن

به گزارش سیناپرس، بر اساس آمارها سالیانه میلیون ها نفر برای بهبود توانایی حرکتی و شرایط زندگی خود اقدام به انجام جراحی تعویض لگن یا مفص زانو و ران می کنند.

برای درک دقیق این آمار کافی است در نظر بگیریم تنها طی یکسال گذشته بیش از یک میلیون نفر در ایالات متحده آمریکا این عمل را انجام داده اند. در این میان رعایت برخی تغییرات در شیوه زندگی ممکن است شانس افراد را برای یک نتیجه خوب بهبود بخشد.

دکتر متیو عبدالله، جراح ارتوپد و متخصص در تعویض لگن و مفصل زانو در کلینیک مایو در روچستر، در این رابطه اعلام کرد: توصیه می شود قبل از این عمل جراحی با رژیم غذایی و ورزش وزن خود را کم کنید.به گزارش سیناپرس، باید توجه داشت که حتی کاهش وزن زیر ده کیلوگرم قبل از جراحی تعویض مفصل ران یا زانو نتایج را بهبود می بخشد. 

در ادامه به بررسی چند پیشنهاد دیگر برای بهبود شرایط افرادی که تحت این جراحی قرار می گیرند، می پردازیم:

• حداقل شش هفته قبل از جراحی، مصرف سیگار، جویدن تنباکو، سیگار برگ و سایر محصولات حاوی نیکوتین را متوقف کرده و تا چند هفته پس از جراحی از محصولات نیکوتین استفاده نکنید.
• حداقل دو هفته قبل از جراحی مصرف داروهای مسکن حاوی مواد مخدر را قطع کنید.
•اگر دیابت دارید، قبل از جراحی مطمئن شوید که آن را تحت کنترل کافی دارید. شما همچنین باید از پزشک معالج خود بخواهید که قند خونتان را در حین جراحی تحت کنترل داشته باشد.

به گزارش سیناپرس، دکتر عبدالله در ادامه توضیحات خود خاطرنشان کرد: باید توجه داشت برخی موارد که توسط افراد غیر متخصص تبلیغ می شوند، نتایج پس از جراحی های تعویض مفصل ران و زانو را بهبود نمی بخشد. این موارد شامل مصرف مکمل های گیاهی و ویتامین ها، کرم های بهبود دهنده زخم و دستگاه های تحریک الکتریکی است.

گفتنی است برخی از بیماران قبل از جراحی تعویض مفصل ران یا زانو ، جراحی کاهش وزن انجام می دهند، اما تحقیقات اخیر پژوهشگران،تردیدهایی در مورد درست بودن این عمل ایجاد می کند.

به گزارش سیناپرس، محققان در مطالعات خود دریافتند که این بیماران بدون توجه به شاخص توده بدنی، عوارض بیشتری نسبت به افرادی که به تازگی جراحی تعویض مفصل انجام داده اند، دارند. این عوارض شامل عفونت و بی ثباتی شرایط سلامتی بوده و بر موفقیت جراحی های تعویض مفصل تأثیر دارد.

دکتر عبدالله در خاتمه توضیحات خود افزود: ما فکر می ‌کنیم که این شرایط خاص ممکن است  با سیستم زمینه‌ ای بیماران چاق مانند میکروبیوم روده و تنوع ژنتیکی میزبان، ارتباط مستقیمی داشته باشد.به گزارش سیناپرس، شواهد نشان می دهد اگرچه آنها وزن خود را از دست داده اند، اما بافت ‌های نرم و وضعیت کلاژن زیرین آن هنوز ماهیت اصلی خود را حفظ کرده است.

مترجم: مولود یوسفی
منبع: consumer.healthday

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل