نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

۶ اثر علمی از ۳ کشور اسلامی؛ برنده نهایی کنز

سعید سهراب‌پور امروز در نشست خبری دومین دوره رقابت علمی کنز در بنیاد مصطفی (ص) با بیان اینکه این رقابت ویژه اساتید، دانشجویان و پژوهشگران و مخترعان جوان کمتر از ۴۵ سال جهان اسلام است، افزود: درون مایه اصلی رقابت علمی کنز جستجوی بهترین راهکارهای علمی و فناوری به منظور حل مسائلی است که جهان اسلام در آن با مشکل روبرو است و می‌توان از طریق تبادل ایده میان نخبگان جوان جهان اسلام که دارای انگیزه و توانایی کافی هستند، گامی در جهت رفع این مشکلات برداشت.

وی رقابت کنز را یکی از برنامه‌های جانبی جایزه مصطفی (ص) توصیف کرد و ادامه داد: امسال دومین دوره این رقابت در دو بخش "آزاد" و "چالش" در ۶ حوزه "معدن و صنایع معدنی"، "اقتصاد بانکداری و تامین مالی"، "آب و محیط زیست"، "سلامت و فناوری پزشکی"، "فناوری اطلاعات و ارتباطات" و "حمل و نقل" برگزار شده است.

سهراب‌پور خاطر نشان کرد: در این دوره ۶۵۸ اثر از ۲۵ کشور ارائه و داوری شدند و در نهایت ۲۰ اثر از کشورهای "ایران" ،"مالزی" و "بنگلادش" برای ورود به مرحله نهایی برگزیده شدند و در روز اختتامیه این رویداد، از این تعداد آثار برگزیده، تعداد ۶ اثر، موفق به دریافت جایزه رقابت علمی کنز خواهند شد.

رییس دومین دوره رقابت علمی کنز، زمان برگزاری اختتامیه این رقابت را در رویداد فناوری و نوآوری اینوتکس عنوان کرد و ادامه داد: در این دوره بخش‌های "حمل و نقل"، "معدن و فناوری‌های معدنی" به مسابقات اضافه شد و همچنین ارائه چالش‌های مؤسسات و شرکت‌ها به صورت پاویون برای نخستین بار در این دوره از رقابت‌ها اجرایی شده است.

وی خاطر نشان کرد: در بخش چالش‌ها، ۱۳ پاویون ایرانی و غیرایرانی ایجاد و در آنها ۶۳ چالش ارائه شد.

دومین دوره رقابت علمی کنز توسط بنیاد علم و فناوری مصطفی (ص) و با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری برگزار شده و محورهای این رقابت شامل "اقتصاد، بانکداری و تامین مالی"، "انرژی، آب و محیط زیست"، "فناوری اطلاعات و ارتباطات"، "سلامت و فناوری‌های پزشکی" و "حمل و نقل" تعیین شده است.

جوایز برگزیدگان این رویداد شامل لوح تقدیر و مدال رقابت علمی کنز، پنج نشان طلای ۳۰ گرمی، کمک‌هزینه ۲۰۰۰ دلاری فرصت مطالعاتی و امتیاز ویژه بهره‌برداری از بسترهای شبکه‌سازی بنیاد مصطفی (ص) شامل STEP و EISA است.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل